۴ درصد جمعیت شهربابک عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهربابک گفت: اگر جمعیت شهربابک را ۱۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم ۴ درصد این جمعیت عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

حسن منگلی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: چهار کتابخانه عمومی در شهرستان شهربابک فعال است که از این تعداد ۲ کتابخانه در مرکز شهر شهربابک، یک کتابخانه در خورسند و یک کتابخانه در دهج هستند.

او افزود: کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مساجد، مدارس و دانشگاه‌های شهرستان شهربابک در مجموع ۲۰۰ هزار جلد کتاب است.
منگلی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود سه هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اضافه شده و علاوه بر آن ۳۰۰ جلد کتاب نیز از محل اعتبارات کتابخانه‌های شهربابک خریداری شده است.

او با بیان اینکه بیشتر مخاطبان کتابخانه‌های دانش آموزان هستند تصریح کرد: باید طی برنامه‌ای بلند مدت، زیرساخت‌های این حوزه تقویت شده و با همکاری همه دستگاه‌ها مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

منگلی گسترش فضای مجازی و کتاب‌های الکترونیکی را یکی از عوامل کم شدن مخاطبان کتاب کاغذی عنوان کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر تفکر بر این است که با توسعه رسانه‌های نوظهور کتاب منزوی می‌شود تصوری خطا است.

او افزود: نقش کتاب در همه عرصه‌ها اثرگذار است و هر چه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ هزینه کنیم از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهربابک تاکید کرد: انس و عادت به مطالعه یکی از ویژگی‌های است که باید در جامعه ما نهادینه شود و این امر با مشارکت همه متخصصان و صاحب نظران محقق می‌گردد.

او تصریح کرد: اعتقاد داریم که دانایی، توانایی است و کتابخانه‌ها گنجینه دانش و مرکز قدرت هستند بنابراین فرهنگ کتاب و کتابخوانی این فضیلت فراموش شده باید در دراز مدت احیا شود.

منگلی با بیان اینکه شعار نهاد کتابخانه ها، زندگی توام با دانایی، پیش به سوی تمدن اسلامی است، اظهار کرد: سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از بیست‌ویکم تا بیست‌و‌هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است.

او ضمن تشکر از توجه مسئولان شهرستان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه امام جمعه شهرستان، سرپرست فرمانداری، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های شهربابک، خورسند و دهج و همکاران کتابخانه‌های عمومی شهرستان، ابراز امیدواری کرد: در سبد هزینه خانواده‌های خود کتاب را نیز بگنجانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار