اجازه دسترسی اوکراین به سایت انفجار در لهستان

کارشناسان اوکراینی برای بازرسی سایتی در لهستان که در آن موشک ضدهوایی باعث کشته شدن ۲ نفر شد، اجازه دسترسی پیدا کردند.

دفتر رئیس‌جمهور لهستان روز پنجشنبه تأیید کرد که کارشناسان اوکراینی برای بازرسی سایتی در لهستان که در آن موشک ضدهوایی باعث کشته شدن ۲ نفر شد، اجازه دسترسی پیدا کردند.

به گزارش آرتی، علی‌رغم این‌که کارشناسان لهستانی و ناتو می‌گویند این موشک احتمالاً اوکراینی است، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در ابتدا تأکید می‌کرد که این موشک روسی است و این در حالی است که پس از این اظهارات اعتراف کرد: «ما نمی‌دانیم در لهستان چه اتفاقی افتاده است.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از زلنسکی خواست تا با دقت بیشتری درباره این حادثه اظهار نظر کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اظهارات زلنسکی را مبنی بر اینکه موشک‌هایی که در لهستان فرود آمده منشأ اوکراینی ندارند، رد کرد.

«گریلیشکی گولیاس» رئیس دفتر «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت، زلنسکی با این حرف که موشکی که ۲ نفر را در روستایی در خاک لهستان نزدیک مرز‌های اوکراین به قتل رساند، روسی است، الگوی بدی ترسیم کرد.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت اعلام کرد که اوکراین و لهستان تلاش کردند تا از طریق سقوط موشک در خاک لهستان درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو را تحریک کنند.

در پی درپی اصابت یک موشک به بخشی از خاک لهستان، روسیه سفیر لهستان در مسکو را در ارتباط با اتهامات ورشو به مسکو در خصوص روسی بودن موشک‌ها، به وزارت خارجه احضار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار