توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوع جدیدی از جت جنگی

فرانسه، آلمان و اسپانیا در راستای بزرگترین طرح دفاعی اروپا برای ساخت یک جت جنگنده جدید به توافق رسیدند.

برلین امروز جمعه خبر داد که ۳ کشور فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت نوعی جدیدی از جت جنگنده در راستای عمل به بزرگترین طرح دفاعی اروپا با هزینه تخمینی بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از یک دوره مذاکرات فشرده، توافقی صنعتی به دست آمده است که طبق آن ۳ کشور اروپایی فرانسه، آلمان و اسپانیا با صنایع مربوط به توافق رسیده‌اند.

این وزارتخانه در ادامه افزود که در بالاترین سطح دولت توافق شده است که تحت نظارت فرانسه پروژه ساخت جت جدید جنگی دنبال شود.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: «توافق سیاسی FCAS یک گام بزرگ و ویژه و نشانه‌ای مهم از همکاری در سطح عالی فرانسه، آلمان و اسپانیاست.»

وی در ادامه یادآور شد: «این همکاری‌ها توانایی‌های نظامی اروپا را تقویت می‌کند و دانش مهمی را نه تنها برای آن‌ها که برای صنایع مرتبط اروپا تضمین می‌کند.»

پیش از این گفته شده بود که انتظار می‌رود مرحله بعدی توسعه سیستم هوایی رزمی آینده یا همان FCAS حدود ۳.۵ میلیارد یورو هزینه داشته باشد که باید به طور مساوی بین ۳ کشور اروپایی تقسیم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
هر چی بسازید بالاترشو ما قبلا ساختیم. خودتونو به زحمت نندازین.
آخرین اخبار