برگزاری مراسم تجلیل ازحجت الاسلام حسین قدوسی

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از حجت الاسلام حسین قدوسی به پاس سال‌ها فعالیت در زمینه تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان استان تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم با تاکید بر اینکه باید قدر داشته هایمان را بدانیم و از آنها بنحو احسن استفاده کنیم گفت: یکی از دلایل تاثیر گذاری بیانات و مطالب اقای قدوسی مخصوصا بین نوجوانان و جوانان اخلاص و تعهد ایشان است ، در این سبک در بین طلبه های ما در تبریز روحانیان انگشت شماری منشاء اثر شده اند .

عابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت:حاج آقای قدوسی مانند یک ستاره در عرصه های آموزشی و تربیتی می درخشند و محراب و وعظ و علم را با طنز وشادی آمیخته کرده و برای فرزندانمان ارائه می کنند و باید به وجود ایشان افتخار بکنیم .

 او افزود: حاصل هر تمدنی و مکتبی یک شخصیت هایی است که به جامعه بشریت معرفی می شود ما در دوران انقلاب اسلامی متوجه شدیم در مکتب امام راحل شخصیت های جوانی یکباره شکوفا کردند همه واکنش ها و کنشهای جامعه شناسی تربیتی را اینها بهم ریختند .

رضوی خرم تصریح کرد: محصول این تمدن جوانهایی مانند شهیدان تجلایی و باکری و سردار سلیمانی ها بودند ونمونه هایی از آموزش دیدگان تمدن نوین انقلاب اسلامی بودند .

روح الله متفکر آزاد  نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم دستگاه تعلیم و تربیت ما از استاد قدوسی الگو بگیرند گفت: حاج آقا قدوسی در لباس روحانیت با ایثار خود نسلهای جدید و جوان جامعه رابا نشاط تعلیم و تربیت می دهند.

او افزود: باید بدانید اولین ضربه را نوجوانان ما در رزمایش دهه ی هشتادی ها با سرودن آهنگ سلام فرمانده به دشمن زدند نه اینکه دشمن به ما ضربه زده باشد ، آنها به فکر این بودند که سند ۲۰۳۰ را در کشور ما اجرا کنند اما کورخواندند .

حجت الاسلام فرازی نیا از مسئولان استان قدس رضوی در این مراسم گفت: صاحبان علم صاحب درجه اند ، خداوندانسانهای مجاهد را بر غیر مجاهدین فضیلت داده و گرامی ترین شما نزد خدا باتقوا ترین شما است .

او افزود: استاد قدوسی مجاهدی است که زکات علمش را با آموختن به دیگران و تبلیغ فرهنگ آل الله بکار گرفته وانسانی با تقوا است ، اما چه امری مهم تر از تبلغ دین برای نوجوانان و جوانان است که ایشان در آن سربلند هستند .

سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: وجود آقای قدوسی برای استان یک نعمت بزرگی ازنعمات الهی است ، ایشان با زبان و لحن کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کرده و با شادی آنها شادی می کنند اما دراین زمینه قصور داشتیم و باید عرض ارادت خود را سالهای قبل تر نشان می دادیم.

او افزود: برای پاسداشت شخصیت ایشان هر قدر تلاش کنیم باز کم است اما باید برای ادامه راه آقای قدوسی تلاش کنیم ، تربیت مهمترین نکته ای است که در سالیان گذشته کمتر به ان توجه شده و اینک آسیب های آن را می بینیم .

وظیفه شعاع  از چهره های قرآنی تبریز گفت: حاج اقای قدوسی از برترین ارزشهای ما هستند و تجلیل از ایشان تجلیل از ارزشهاست ، ایشان عمری در جهت اعتلای دین و پرورش نوجوانان تلاش مستمر داشته و رویش های جدیدی را به بار آورده اند.

 اوافزود: یکی از مهمترین ویژگی های استاد قدوسی جامعیت شخصیت است ، از اولین روز انقلاب تا امروز تنهایکرنگی و رنگ انقلاب ، خدمت ، اخلاق و اخلاص در ایشان مشاهده کردیم .

در پایان مراسم از حجت الاسلام قدوسی تجلیل و از (پرتره) تصویر وی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار