سقوط جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی

نیروی هوایی کره جنوبی از سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ این کشور خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی در بیانیه امروز (یک‌شنبه) خود سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ خود به دلیل نقص فنی را تایید کرد.

به گزارش یونهاپ، نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد نقص فنی در موتور این جنگنده بود، اما خلبان آن موفق شد از آن بیرون بیاید. محل وقوع این حادثه هم ۸۵ کیلومتری شرق سئول و زمان آن هم حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی اعلام شد.

نیروی هوایی کره جنوبی در بخشی از بیانیه خود گفت: «خلبان این جنگنده سالم است و تمام تلاش خودمان را برای اطمینان از سلامت و عدم آسیب به غیرنظامیان خواهیم داشت.» نوع دقیق جنگنده اف-۱۶ که سقوط کرده است در این بیانیه عنوان نشده است.

در حال حاضر که تنش میان آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته است، سئول و واشنگتن رزمایش‌های مختلفی را در منطقه برگزار می‌کنند، روز گذشته هم جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا برای تمرین بمباران تأسیسات پرتاب موشک کره شمالی اعزام شدند. جنگنده‌های آمریکایی در این تمرین مشترک با کره جنوبی تأسیسات موشکی کره شمالی را با بمب‌های هدایت‌شونده لیزری در تمرینات ساختگی بمباران می‌کنند.

رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی در این باره اعلام کرد که ۴ فروند جت اف-۳۵اِی کره جنوبی و ۴ جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در یک آرایش تهاجمی هماهنگ بر فراز دریا در شرق شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار