چین: تایوان خط قرمز ماست

وزارت خارجه چین، تایوان را خط قرمز این کشور اعلام و از آمریکا و متحدانش خواست به تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.

چین بار دیگر تایوان را خط قرمز خود معرفی کرد و از کشورهای غربی به ویژه آمریکا خواست در امور داخلی این کشور مداخله نکنند. 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اجلاس گروه 20 و سازمان اَپک اقدامات اشتباه آمریکا در قبال مسئله تایوان را گوشزد کرده و تایوان را جزوی از منافع بنیادین پکن معرفی کرد. 

در این بیانیه استقلال تایوان مغایر با صلح و ثبات در تنگه تایوان اعلام شده است. وزارت خارجه چین تاکید دارد مردم این کشور به هیچ عنوان موافق جدایی تایوان از سرزمین مادری نخواهند بود. 

پکن در این بیانیه به کشورهای غربی هشدار داده است مسئله تایوان خط قرمز چین است و هیچ کس نمی تواند از آن عبور کند. 

چین می گویند شی جین پینگ در گفتگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، خواستار احترام واشنگتن به تمامیت ارضی چین و نیز کنار گذاشتن سیاست تقابل شده است. شی جین پینگ خواستار تعامل با واشنگتن و احترام به صلح دو جانبه شده است. 

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیگاکو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می شود ظهور چین به عنوان یک قدرت بزرگ را بزرگترین چالش امنیت ملی آمریکا می داند و بر این باور است مسئله تایوان، دریای چین جنوبی، و جزایر مورد اختلاف میان توکیو و پکن، می تواند محلی برای تقابل امنیتی دو کشور باشد. 

برچسب ها: چین ، تایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار