پیشنهاد دبیرکل ناتو به سوئد و فنلاند برای کنار آمدن با ترکیه

دبیرکل ناتو از سوئد و فنلاند خواست قوانین ضد تروریستی خود را تشدید کنند و تاکید کرد ترکیه از گروه‌هایی مثل پ.ک.ک بیشترین آسیب را دیده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید افزایش قوانین ضد تروریستی و تشدید مبارزه با تروریسم در سوئد و فنلاند برای ترکیه بسیار مهم است، زیرا این کشور عضو ناتو در معرض حملات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) قرار گرفته و بیشترین آسیب را از حملات تروریستی دیده است.

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ تاکید کرد که کشور‌های عضو ناتو دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به گروه‌هایی مثل پ.ک.ک دارند. او خواستار اقدامات «متناسب» شده و بر حق ترکیه برای دفاع از خود در برابر اقدامات تروریستی تاکید کرد.

در خصوص پیوستن سوئد و فنلاند، دبیر کل ناتو اظها داشت که این فرآیند تاکنون به طور غیرعادی «سریع» طی شده و  ۲۸ کشور از مجموع ۳۰ کشور عضو ائتلاف به عضویت این دو کشور شمال اروپا چراغ سبز نشان داده اند.

گفتنی است، دو کشور باقی مانده مجارستان و ترکیه هستند. مجارستان می‌گوید مشکلی با عضویت سوئد و فنلاند ندارد و متعهد شده تا اواسط ماه دسامبر این پیشنهاد‌ها را به طور رسمی تایید کند. در حال حاضر، سوئد و فنلاند در حال مذاکره با ترکیه هستند تا نگرانی‌های این کشور را در مورد حمایت از پ.ک.ک برطرف کنند.

آنکارا نه تنها کشور‌های شمال اروپا را به پناه دادن به گروه‌های تروریستی متهم کرده است، بلکه فهرستی از افرادی را که باید به ترکیه استرداد شوند به این دو کشور ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که آنکارا جنایتکار خودش از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
آنکارا جنایتکار از سال 2011 تاکنون تروریست های خارجی را وارد سوریه و عراق کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که آمریکا و مزدورانشان از پ ک ک در سوریه و عراق همه جانبه حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند..
آخرین اخبار