ژاپن در بازسازی جاده‌های افغانستان همکاری می‌کند

ژاپن در بدل بدست آوردن قرارداد استخراج معادن نورستان، جاده مواصلاتی بین کنر و نورستان را بازسازی می کند.  

سیف الدین لتون، سخنگوی والی نورستان می گوید مسئولان شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان مربوط کشور ژاپن در حالی که نمایندگان وزارت معادن و پترولیم طالبان آنان را همراهی می کرد در سفرشان به شهر پارون مرکز ولایت نورستان و نشستی با حافظ محمد اقا حکیم، والی نورستان گفت: می خواهد در بدل بدست آوردن قرارداد استخراج معادن در این ولایت جاده مواصلاتی بین ولایات کنر و نورستان را به گونه اساسی بازسازی نماید.

به گفته سخنگوی والی نورستان حاجی معاذ الله، معاون شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان کشور ژاپن به والی نورستان گفت: بازسازی  جاده مواصلاتی بین ولایات کنر و نورستان  در تشویق سرمایه گذاران برای سفر به این ولایت نقش مهمی دارد.

به گفته لتون، والی نورستان به مسئولان این شرکت جاپانی  وعده هر گونه همکاری داد و از آن‌ها خواست تا این جاده را با توجه به وضعیت جوی و جغرافیایی این ولایت بازسازی کنند.

 حافظ محمد اقا حکیم، والی نورستان همچنین از شرکتها و سرمایه گذاران دیگر نیز خواست که نورستان در حال حاضر فرصتهای مناسبی برای سرمایه گذاری آنان  دارد و باید از این فرصتها استفاده نماید.

ولایت نورستان یکی از ولایات دارای منابع سرشار طبیعی در شرق افغانستان است و در صورتی که از این منابع طبیعی به گونه درست استفاده شود در تقویت اقتصاد افغانستان نقش  مهم را ایفا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.