ژاپن ۱۶۵ مکتب در افغانستان می‌سازد

تاکاشی اوکادا ضمن خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان اعلام کرد ژاپن ۱۶۵ مکتب در افغانستان می‌سازد.

تاکاشی اوکادا، سفیر اسبق جاپان برای افغانستان در دیدار با دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد بر ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان اطمینان داده و گفت که ژاپن ۱۶۵ مکتب به ارزش ۲۵ میلیون دلار در سراسر افغانستان اعمار می‌کند.
دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد با نشر خبرنامه‌ای گفته است که قاری دین محمد حنیف سرپرست این وزارت با تاکاشی اوکادا، سفیر اسبق و تاکا یوشي کورومیا، سفیر جدید کشور ژاپن برای افغانستان و تیم همراهشان ملاقات کرد. 
در این ملاقات، تاکاشی اوکادا سفیر قبلی کشور ژاپن در رابطه به ختم مأموریت سه ساله شان در افغانستان و معرفی تاکویوشی کورومیا، سفیر جدید کشور جاپان برای افغانستان به سرپرست وزارت اقتصاد خبر داد.
تاکاشی اوکادا سفیر قبلی کشور ژاپن ضمن ابراز غم شریکی با آسیب دیدگان زلزله ولایت هرات پیرامون فعالیت های شان در افغانستان صحبت نموده خاطرنشان ساخت که کشور جاپان کمک های بشری و اضطراری خود را که شامل کمپل، مواد خوراکی و ادویه جات بوده به ساحات آسیب پذیر ولایت هرات فرستاده است.
وی از کمک های بشری به ارزش ۴.۱ میلیون دلار از طریق دفاتر (WFP) و (IOM) سازمان ملل متحد به سرپرست وزارت اقتصاد خبر داد. 
تاکاشی اوکادا، دست آوردهای مهم طالبان را در بخش حکومتداری و اقتصاد طی دو سال گذشته قابل قدر دانسته و خواهان آغاز مکاتب و تحصیلات عالی به شاگردان طبقه اناث گردیده و از اعمار تعمیر ۱۶۵ مکتب به ارزش ۲۵ ملیون دلار در سراسر کشور به سرپرست وزارت اقتصاد اطمینان داد.
از سویی هم سرپرست وزارت اقتصاد گفت: ژاپن دوستی دیرینه و تاریخی با مردم افغانستان دارد، کمک های کشور ژاپن در تطبیق و عملی نمودن پروژه‌های انکشافی در سکتور زراعت و بخش‌های زیربنایی قابل ستایش بوده سبب ایجاد فرصت های کاری برای مردم گردیده و خواهان تعامل نیک و همکاری های بیشتر اقتصادی با کشور ژاپن می باشیم.
پیش از این ژاپن در بخش‌ بهداشت و آموزش؛ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اهدا کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار