وزیر صمت:

بر صادرات کالا‌های پیچیده تاکید داریم/ وضعیت بازار لوازم خانگی بسیار خوب است

فاطمی امین گفت: تاکید ما در وزارت صمت بر صادرات کالا‌های پیچیده است یعنی صادرات کالایی که کمتر کشوری آن را صادر می‌کند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت‏، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما میزبان نخست وزیر بلاروس بودیم که تا امروز این پنجمین سفر هیئت بلاروس به ایران بود.

وی ادامه داد: ما در روابط خارجی چهار زیرساخت مهم داریم؛ ابتدا مباحث مالی است که تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شد علاوه بر این امر یک خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای تجارت با بلاروس تاسیس شد که موجب تشویق صادرات می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: زیرساخت دوم مباحث گمرکی است، زیرا بلاروس عضو اوراسیا و بازار بسیاز بزرگی است و ما تا الان پنج دور برای عضویت مذاکره کردیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد و دور جدید آن هم به زودی انجام می‌گیرد و امیدواریم به زودی به تجارت آزاد اورآسیا بپیوندیم.

فاطمی امین اظهار کرد: در بخش حمل نقل خطوط هوایی ایران پیشنهادی به این کشور داده است چون بسیاری از ماشین‌هایی که در بلاروس ساخته می‌شود برای ما بسیار مهم است و ما در زمینه تجهیزات همکاری داریم.

وی گفت: ما از نظر دارویی بسیار پیشرفت داریم و نخست وزیر بلاروس از مرکز دارویی ما بازدید داشته است.

وزیر صمت تصریح کرد: تاکید ما در وزارت بر صادرات کالا‌های پیچیده است یعنی صادرات کالایی که کمتر کشوری آن را صادر می‌کند.

فاطمی امین اظهار کرد: وضعیت بازار لوازم خانگی بسیار خوب است و تخفیفات و کیفیت خوبی را شاهد بودیم و تولید رو به رشد است. صنعت لوازم خانگی باید به فکر گسترش بازار خود در جهان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار