رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

بٌن بستی برای تفکر بسیجی وجود ندارد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه پس از چهار دهه از انقلاب این تفکر ارزشمند بسیجی است که انقلاب و نظام را تضمین می‌کند، گفت: هر جایی تفکر بسیجی باشد بُن بستی وجود ندارد.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در بیست و نهمین جلسه شورای معاونین با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی اظهار کرد: بسیجی واقعی با هوشمندی و درایت، فتنه‌ها را می‌شناسد و با عشق به ولایت در مسیر خدمت رسانی به مردم گام بر می‌دارد.

وی افزود: در همه برهه‌ها بسیجیان مخلص جان بر کف در خط مقدم هستند و جامعه قضایی کشور هم نیازمند چنین روحیه‌ای هستند البته عملکردهای بسیج در حوزه‌های جهادی، عمرانی، درمانی و امنیتی بر همه مردم روشن و آشکار است و همه قدردان این تلاش‌ها و کوشش‌ها هستیم.

عتباتی به آغاز رسیدگی به یکی از پرونده‌های مهم با تعداد کثیری متهم در شهرستان ارومیه اشاره کرد و گفت: در راستای عمل به وظایف و تکالیف محوله قانونی محاکمه متهمان پرونده فساد شهرداری ارومیه شروع شده و با دقت و قاطعیت در حال رسیدگی و طی روند دادرسی و محاکمه است.

وی به رسیدگی سریع و دقیق و قاطع به پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر هم تاکید کرد و ادامه داد: رسیدگی‌ها در جریان است و به زودی احکام آنان صادر و به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با یادآوری وظایف و تکالیف دستگاه قضایی خصوصا از باب نظارت بر حسن اجرای قوانین و مطالبه‌گری در حوزه حقوق عامه یادآور شد: بطور مثال در نظارت بر اجرای پل آذربایجان در ارومیه، بازدیدهایی از این پل که مدت‌ها بود معطل افتاده و اتمام آن با مشکل مواجه شده بود، انجام گرفت.

وی تاکید کرد: ورودهای جدی برای تکمیل این تقاطع در دستور کار قرار دستگاه قضایی گرفت و حسب وعده‌ای که پیمانکار و شهرداری داده بودند در زمان مقرر به بهره برداری رسید.

عتباتی در ادامه به یکی از دستورات جلسه در خصوص وضعیت دادگاه‌های خانواده اشاره و اضافه کرد: نهاد خانواده دارای اهمیت بسیار بالایی است و باید در این حوزه از ظرفیت تمامی نهادهای حمایتی از خانواده بهره گرفت و نگذاشت با طرح دعاوی و اختلافات خانواده‌ها به سمت و سوی فروپاشی بروند.

وی همچنین به اجرایی کردن ماده ۵ قانون حمایت خانواده در باب معافیت اصحاب پرونده از هزینه دادرسی و حق الزحمه کارشناسی و داوری و سایر هزینه‌ها در صورت احراز عدم تمکن مالی آنها تاکید کرد.

برچسب ها: دادگستری ، هفته بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.