دو نوبتی شدن کنکور سبب کاهش استرس داوطلبان می شود

یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: گردش مالی کنکور بیش از چهار هزار میلیارد تومان است.

علیرضا سجادیه کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: گردش مالی کنکور بیش از چهار هزار میلیارد تومان است و معتقدم که باید یک راه حل درست و منسجم در این باره اندیشیده شود.

او افزود:  باید از سطحی نگری و تک بعدی نگریستن پرهیز کنیم. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمره کل سوابق تحصیلی و نمره کل آزمون به صورت اختصاصی است.

وی خاطرنشان کرد: آفت های کنکور نباید به سال های قبل از متوسطه تسری پیدا کند. سوابق تحصیلی تاثیر قطعی در کنکور دارد. دو نوبتی شدن کنکور استرس داوطلبان کنکور را کاهش داده است.

خضریان عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه گفت:کنکور استرس زا است و تغییرات ایجاد شده اضطراب را از بین نمی برد. متاسفانه  در آموزش و پرورش  تربیت را کنار گذاشته ایم.

به گفته وی مطالعات در زمینه کنکور به سبک جدید انجام نشده است و این کار باید به صورت دقیق تر بررسی شود.در موضوع کنکور، قانون سنجش در سه مرحله اصلاح و تصویب شده است. نمایندگان طرح دوفوریتی در خصوص کنکور را مطرح کرده اند و امیدوارم در  تفاهم مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوان نواقص را برطرف کرد. رقابت نابرابر کنکور  با شکل دهی سمپاد و غیره ، دیگر جا برای دانش آموزان مدارس دولتی نمی گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار