رئیس کل گمرگ خبر داد؛

صادرات ۴۳ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان

مقدسی گفت: در ۷ ماهه امسال شرکت‌های دانش بنیان حدود ۴۳ میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت به سال قبل ۹۰ درصد رشد داشته است.

آقای مقدسی رئیس گمرک در خصوص عملکرد تجارت خارجی شرکت‌های دانش بنیان در ۷ ماهه امسال گفت: میزان تجارت خارجی شرکت‌های دانش بنیان که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند، در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۹۳۹ تن و به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار بوده است.

به گفته او، اکنون تعداد ۶۴ شرکت دانش بنیان در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند که از این تعداد ۳۳ شرکت در حوزه صادرات غیرنفتی و ۵۴ شرکت در رویه واردات دارای فعالیت تجاری بوده اند. در این مدت از مجموع تجارت خارجی در شرکت‌های دانش بنیان ۱۴ هزار و ۹۷۵ تن و به ارزش حدود ۴۳ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار به صادرات و ۳۷ هزار و ۹۶۴ تن به ارزش ۲۰۶ میلیون و ۱۶۵ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

مقدسی می‌گوید: در این مدت میزان صادرات این شرکت‌ها به لحاظ وزن یک درصد کاهش و از حیث ارزش ۹۰ درصد افزایش یافته است و میزان واردات هم در این مدت به لحاظ وزن ۵ درصد و از نظر ارزش ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس گمرک گفت: هم اکنون گمرک ایران با هدف تسریع و تسهیل در انجام دادن تشریفات گمرکی شرکت‌های دانش بنیان و حمایت حداکثری از این شرکت ها، تسهیلات ۱۸ گانه برای شرکت‌های دانش بنیان در قالب فعالان اقتصادی مجاز ارائه می‌کند.

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار