اردوغان عادی سازی روابط با سوریه را دور از ذهن ندانست

رئیس جمهور ترکیه در نشستی تاکید کرد که عادی سازی روابط کشورش با سوریه بعید به نظر نمی‌رسد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به روابط کشورش با سوریه گفت: روابط ترکیه با سوریه هم می‌تواند همانند روابطمان با مصر به روال معمول بازگردد چراکه خصومت در سیاست همیشگی نیست.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روابط ترکیه با مصر تاکید کرد که تحولات مثبتی در این خصوص اتفاق خواهد افتاد.

او همچنین افزود: کسانی بودند که به دنبال سوء استفاده از قطع ارتباط ما با برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس بودند، اما طرح آن‌ها زمانی که ما روابطمان را از سر گرفتیم به نتیجه دلخواه آن‌ها نرسید.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که دیدار او با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در حاشیه افتتاحیه جام جهانی فوتبال با میانجیگری شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر صورت گرفته است.

به گفته اردوغان در این دیدار دو طرفه که حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به طول انجامیده طرفین بر ادامه مذاکرات میان دو کشور در سطح وزیران تاکید کرده اند.

بشار اسد هم در روز‌های اخیر در گفتگو با خبرنگاران گفت که دمشق انتظار گام‌های عملی از آنکارا دارد و این سخنان نباید فقط به کلام صرف محدود شود.

رئیس جمهور سوریه همچنین تاکید کرده که ممکن است موضع گیری‌های اردوغان صادقانه‌تر از برخی کشور‌های عربی باشد، ولی فعلاً برای قضاوت کردن در مورد اینکه ترکیه تا چه اندازه در این موضوع جدی است کمی زود باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۸:۱۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
باز این منافق بالفطره حرف زد. خدا میدونه برای ملت سوریه چه خواب شیطانی دیده
Germany
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اردوغان باید ابتدا از کودک کویتی یاد بگیرد که با پاره کردن پرچم اسرائیل غاصب روابطش را با اسلام و ملت اسلامی تصحیح کند بعد دروازه های خود را برای تجاوز دشمنان اسلام باز نکند
آخرین اخبار