افت تولید برق در نیروگاه رامین اهواز می‌تواند چالش‌های جدی باشد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه داشتن افت تولید برق نیروگاه رامین اهواز در سال‌های اخیر می‌تواند چالش‌های جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند.

سید کریم حسینی گفت: تولید برق به عنوان یک انرژی حیاتی در شرایط تحریم‌ها و موقعیت سخت اقتصادی دستاوردی ارزشمند است که خوشبختانه توسط نیروگاه رامین تاکنون محقق شده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی می گوید: بر توجه جدی وزارت نیرو به رفع چالش‌های مالی و فنی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تقویت تولید نیروگاه رامین اهواز تاکید می شود. تقویت تولید برق نیروگاه رامین اهواز نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است و در این زمینه انتظار داریم این وزارتخانه به صورت جدی به این مساله توجه کند.

به گفته او رفع موانع تولید و چالش‌های صنایع از رویکرد‌های ما است و با توجه به اجرایی نشدن طرح‌های توسعه‌ای و بهینه‌سازی تجهیزات در نیروگاه رامین شاهد افت تولید برق این نیروگاه در سال‌های اخیر بودیم که ادامه این روند در این نیروگاه می‌تواند چالش‌های جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند.

حسینی گفت: نیروگاه رامین یک سرمایه ملی و دارای اهمیت و جایگاه راهبردی است و در ۴۳ سال تولید پایدار و مستمر انرژی برق توانسته ضمن خدمت رسانی مستمر و تامین آسایش مردم باعث ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های متعددی همچون صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و سایر صنایع در استان شود.

به گفته این مقام مسئول ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس ضمن تقویت سطح تولید برق استان خوزستان باعث اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه باوی خواهد شد و مدیران وزارت نیرو باید روند اجرای این طرح را تسریع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.