حمایت کمیته امداد از ۴ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از حمایت ۴ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان خبر داد.

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: کمیته امداد امام خمینی به‌منظور کمک به امنیت تغذیه نیازمندان،  از ۴ هزار کودک کمتر از پنج سال که مبتلا به سوءتغذیه هستند ، حمایت می کند و ماهیانه ۱۲۵ هزار تومان به هرکدام از آن‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است افزود: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و تأیید نیازمندی، شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف امداد در این طرح است.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان برای همه کودکان بن کارت شارژ می‌شود که می‌توانند از فروشگاه‌های مواد غذایی خرید کنند و سبد غذایی هم شامل اقلام هرم غذایی نظیر گوشت، میوه و سبزی، روغن حبوبات و غلات، شیر یا سایر مواد لبنی است.

او ادامه داد: خیران محترم نیز می‌توانند برای کمک به تهیه سبد‌های غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و یا مراکز نیکوکاری محل سکونت خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.