چالش دانش آموز مسلمان هندی با معلم خود

یک دانش آموز مسلمان هندی خطاب به معلم خود که او را تروریست نامیده بود تاکید کرد مسلمان بودن در کشوری مانند هند شوخی نیست.

به گزارش نشریه داون، یک دانش آموز مسلمان در ایالت کارناتاکای هند، در واکنشی شدید معلم خود را به این علت که وی را تروریست خطاب کرده بود، به چالش کشید.

براساس این گزارش، یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که در آن یک دانش آموز مسلمان خطاب به معلم می‌گوید: «این شوخی نیست، مسلمان بودن در این کشور و روبرو شدن روزانه با این وضعیت شوخی نیست.»

در ویدئوی منتشر شده، معلم در پاسخ به دانش آموز مسلمان اظهار می‌کند: «تو مانند پسر من هستی» و دانش آموز در مقابل می‌گوید: «آیا تو با پسرت هم همینطور صحبت می‌کنی؟ آیا پسرت را تروریست خطاب می‌کنی؟» او در ادامه هنگامی که با پاسخ منفی معلم به سؤال خود روبرو می‌شود، اظهار می‌کند: پس چطور می‌توانید من را تروریست خطاب کنید؟ 

معلم در مقابل اظهارات وی مبنی بر اینکه می‌گوید: «شما بعنوان یک معلم با تجربه نمی‌توانید مرا تروریست خطاب کنید.» ناچار به عذرخواهی می‌شود و دانش آموز در پاسخ اظهار می‌کند: «عذرخواهی کردن شما نمی‌تواند نشانگر تغییر تفکر شما باشد.»

از سوی دیگر، براساس گزارش شبکه NDTV مؤسسه فناوری مانیپال در اودپی هند روز جمعه به بررسی این حادثه پرداخت که در پی آن بر تعلیق معلم کالج بدلیل تروریست خطاب کردن دانش آموز تصمیم گرفته شد و دانش آموز مسلمان تحت مشاوره قرار گرفت.

در بیانیه‌ای که از سوی مؤسسه فناوری مانیپال منتشر شده ادعا شده است این مؤسسه از این نوع رفتار‌ها چشم پوشی نمی‌کند و در راستای عمل به سیاست‌های مؤسسه تمامی کارکنان مربوطه تا زمان تکمیل تحقیقات از شرکت در کلاس‌ها منع شده اند.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. در شرایطی که دولت افراطی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اقدامات و سیاست‌های افراطی خود علیه مسلمانان، در تلاش برای حذف هویت و تاریخ اسلامی هند است، چندان بعید نیست که خشونت‌ها و تنش‌ها در هند حتی بیش از آنچه که تا کنون دیده شده، تشدید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار