سفر هیئت نظامی اوکراین به فلسطین اشغالی

منابع خبری از سفر محرمانه یک هیئت بلندپایه از وزارت دفاع اوکراین به تل‌آویو خبر دادند.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که یک هیئت بلندپایه اوکراینی که شامل یک شخصیت بلندپایه نظامی بود، هفته گذشته به طور مخفیانه از اراضی اشغالی بازدید کرد.

به گزارش المیادین، رژیم صهیونیستی چندین بار طی چند ماه گذشته حمایت خود را از کی یف اعلام کرده، اما برای اینکه روابط خود با مسکو را بیش از این بدتر نکند، اقدام چندانی نداشته است.

موریا والبرگ، خبرنگار امور سیاسی کانال ۱۳ اسرائیل گفت که اشغالگران اسرائیلی به دلیل شرایط حساس با روسیه، تلاش کرده اند این دیدار را کم اهمیت جلوه دهند.

او همچنین فاش کرد که هیئت اوکراینی با مقامات بلندپایه نیروهای اشغالگر اسرائیل و وزارت امنیت اسرائیل دیدار کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه در توییتر نوشت که با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی داشته است.

زلنسکی در توئیت خود ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه میان اوکراین و اسرائیل پس از تکمیل کابینه جدید این رژیم تعمیق یابد و افزود که او در این گفتگو نیازهای انرژی اوکراین را تشریح کرد و از تل آویو دعوت کرد تا در گفتگوی ابتکار معامله غلات دریای سیاه شرکت کند.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌ جمهور سابق این کشور در ماه اکتبر به رژیم صهیونیستی نسبت به ارائه تسلیحات به اوکراین هشدار داد و تأکید کرد که هرگونه اقدام برای تقویت زرادخانه کی‌یف به شدت به روابط دو جانبه آسیب می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار