نگهداری از راه‌های کشور سالانه نیازمند ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور شامل ترمیم، لکه گیری، حفظ و نصب علائم و خط کشی نیازمند ۱۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای در آیین بهره برداری از ۹ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین،گفت: نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور شامل ترمیم، لکه گیری، حفظ و نصب علائم و خط کشی نیازمند ۱۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و  تقویت اعتبارات راهداری و توجه بیشتر مجلس به این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه راهداران نیرو‌های خدوم و مظلومی هستند که ۲۴ ساعته در خدمت جامعه هستند، گفت: همکاران ما در زمستان باید در دمای زیر ۳۰ درجه و در تابستان در دمای بالای ۵۰ درجه خدمت رسانی کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید همیشه حامی سرمایه گذاران باشیم، اظهار داشت: از سرمایه گذاران قدردانی می‌کنیم که در این شرایط سخت به عرصه توسعه و آبادانی کشور ورود پیدا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گسترش مجتمع‌های خدماتی رفاهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به امنیت جاده‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای کمک می‌کند و باید از سرمایه گذاران این بخش به شکل ویژه قدردانی کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا به حوزه راه در بودجه سال آینده به شکل ویژه توجه شود چرا که هنوز تکلیف اعتبارات راه‌های روستایی مشخص نیست.

امانی اظهار داشت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور موجود است که اگر هیچ کاری برای آن‌ها به جز نگهداری درست انجام ندهیم نیازمند ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه وضعیت استخدامی راهداران نامشخص است، افزود: لایحه ساماندهی نیرو‌های انسانی در مجلس مطرح شده که در این خصوص لازم است به راهداران نیز توجه شود.

امانی با اشاره به توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به حوزه استان ها، گفت: تنها هفت درصد منابع ملی سازمان راهداری ابلاغ شده است، اما تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به استان‌ها داشته ایم.

۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف تقویت مسیرهای اربعین شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای رفاه حال زائران و مردم، صرف ایجاد زیرساخت و تقویت مسیر‌های مربوط به اربعین در داخل کشور شده است.

 داریوش امانی افزود: بعد از ۲ سال شیوع کرونا شاهد بازگشایی مرز‌ها بودیم و همچنین گرمای بیش از حد را داشتیم و پیش بینی می‌شد پنج میلیون زائر در این ایام راهی عتبات شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹۵ درصد اعزام زائران به عتبات از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: در ایام کرونا بیشترین ضرر به بخش حمل و نقل وارد شد و علاوه بر آن نزدیک به هفت هزار ناوگان برای حمل و نقل مسافرات کمبود داشتیم با این وجود با کمک حضرت اباعبدالحسین (ع) شاهد خدمات خوبی به زائران بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وجود کمبودی که برای اربعین احساس می‌کردیم امام حسین (ع) نگذاشت شرمنده شویم، گفت: در نهایت قرار شد هزار و ۷۰۰ دستگاه برای کمک راهداری مورد استفاده قرار گیرد که ۶۰۰ دستگاه از آن محقق شد در صورتی که در یک شب از ایام اربعین فقط ۲ هزار و ۷۰۰ اتوبوس به مهران رفتند.

امانی همچنین گفت: با خدمت رسانی صادقانه ستاد اربعین از جمله همکاران ما در راهداری میانگین معطلی زائران اربعین برای سوار شدن به اتوبوس که در سال ۹۸ سه تا چهار ساعت بود امسال به ۴۵ دقیقه کاهش یافت.

این مسوول با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات راهداری در مسیر‌های داخلی مربوط به اربعین هزینه شده است، گفت: ما در سه حوزه، کار‌های خدمات رسانی به زائران اربعین را دنبال کردیم که شامل راه، زیرساخت‌ها و حمل و نقل بود.

امانی افزود: ما در بخش حمل و نقل بزرگ مقیاس، ظرف مدت ۲۰ روز رفت و برگشت چهار میلیون زائر اربعین را برعهده داشتیم که حتی کشور‌های بزرگ از پس آن برنیامده اند البته باید پنج هزار زائر مشهدالرضا (ع) را نیز به این رقم اضافه کنیم.

وی در پایان یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت را گرامی داشت و گفت: اگر مجاهدت شهیدان امنیت نبود امروز در این جمع حاضر نبودیم.

ابوالحسن کبیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: عوامل راهداری بدون منت و خالصانه خدمات زیادی را به زائران اربعین ارایه کردند که جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: حدود چهار میلیون زائر به همت راهداران و جهادگران ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام اربعین توفیق زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) را پیدا کردند.

این مسوول با بیان اینکه قزوینی‌ها در حرکت اربعین نقش پررنگی ایفا کرده و می‌کنند، خاطرنشان کرد: از ۲۰ سال قبل که حکومت بعثی در عراق حاکم بود و اجازه حضور در عتبات را نداشتیم، کاروانی از قزوین با هدایت سردار آزادگان مرحوم ابوترابی ایام اربعین به سمت مرز‌ها حرکت می‌کردند تا عشق و ارادات خود را به امام حسین (ع) برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.