پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت در پیامی سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

 بهرام عین اللهی به مناسبت روز پرستار پیامی را داده که متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز بزرگداشت مقام پرستار را تبریک می‌گویم. این که روز ولادت آن اسوه صبر و مقاومت را روز پرستار نامیده اند، بار مسئولیت پرستاران عزیز را سنگین‌تر می‌کند.

پرستاران، منادیان ایثار و کرامت انسانی اند؛ آنان که جان‌های بیمار و دردمند را به نور ایمان و ایثار، حیاتی دیگر می‌بخشند، جان در کالبد جامعه می‌دمند و این جان بر آمده از باور راستین به خالق و عشق به مخلوق را در کسوت شریف «پرستار» تجلی می‌بخشند.

پرستاران، تمام هستی خود را برای آرامش و آسایش دردمندان نثار می‌کنند و در این اخلاص سرشار از معنویت، جلوه‌ای از کرامت بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب کبری (س) را آشکار می‌کنند که اسوه صبر و از خودگذشتگی زنان عالم است.

بزرگداشت منزلت پرستار در یک روز از سال خلاصه نمی‌شود بلکه پرستار با تبلور حس دیگرخواهی در پرتو خداخواهی در هر لحظه و هر آن به عنوان بنده صالح پروردگار، پرچمدار این رسالت خطیر انسانی می‌شود.

امروز پرستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمند‌ترند؛ و این لطف خدا و نعمت خداست. پرستار فرشته رحمت بیمار است؛ چرا که هم با جسم و هم با روح بیمار سر و کار دارد. هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و هم جان و روح او را آرامش و اطمینان می‌بخشند. انجام اقدامات دقیق و حساس درمانی، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش‌های پرهیاهو و پر از استرس، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روزرسانی دانش و انجام پژوهش، حضور در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه، هدایت و راهنمایی بیماران، مراقبت معنوی و روشن کردن نور امید و توکل در دل بیماران، تهیه گزارش‌های متنوع و با اهمیت، برنامه‌ریزی کار نیرو‌های بخش و تقسیم کار بین آن‌ها، ارائه گزارش‌ها و پیشنهاد‌ها به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم درمانی برای تامین نیاز‌های بیمار، پیشگامی در تکریم بیماران به خصوص سالمندان، ارائه الگویی از مهربانی و شفقت در برخورد با کودکان مضطرب، کمک به آموزش و یادگیری دانشجویان، در عین مدیریت خانواده و رسیدگی به فرزندان، ایفای نقش آموزش دهنده و مشاوره سلامت در جامعه، تنها از انسانی ساخته است که پرستار نام دارد.

با آن که اقدامات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور شایسته قدردانی است، اما حضور آنان در حماسه جنگ تحمیلی هشت‌ساله و همراهی آنان با مدافعین حرم، نقطه عطف و افتخارآمیزی برای این همکاران عزیز در کشور ماست. به دنبال همه گیری کووید۱۹ در حدود سه سال گذشته صحنه‌های دیگری از ایثار و فداکاری برای پرستاران عزیز کشور ما ایجاد شد و الحق که در این عرصه شاهد عملکرد فداکارانه، عاشقانه و عالمانه پرستاران در کنار سایر کارکنان سلامت بودیم. پرستاران به عنوان پیشتاز صف مدافعین سلامت در دوران سخت و طاقت فرسای مقابله با بیماری کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان آفریدند.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های مجدانه و اهتمام سختکوشانه پرستاران معزز، روز خجسته پرستار را به جامعه شریف پرستاری شادباش می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، سلامتی و بهروزی این ایثارگران صدیق نظام سلامت را خواستارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.