تجلیل استاندارآذربایجان شرقی از پرستاران نمونه استان

استاندارآذربایجان شرقی با حضور در جمع پرستاران نمونه استانی واساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آن‌ها تجلیل کرد.

رضوی خرم  گفت: حضرت زینب (ع) حسین ثانی است ودر میان ائمه اطهار (ع) اباعبدالله الحسین (ع) بعنوان یک شخصیت بی بدیل درجهاد شهادت و بعد از ایشان آن کسی که این جایگزینی، جایگاه، رسالت و آن حرکت عظیم بشریت را که همچنان بعنوان یک الگوو اسطوره نام گرفته حضرت زینب (س) است کسی که علم، فصاحت، بلاغت، شجاعت و نترسیدن ایشان در تاریخ ثبت و ضبط شده است وامروز افتخارمی کنیم امروز جامعه سلامت ما یکی از تاریخی‌ترین روز‌های خود را که بعنوان روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب (س) نام گذاری شده است، متعلق به این جمع است.

او ضمن تقدیر و تشکر از جامعه پرستاری در اقصی نقاط کشوربالاخص پرستاران استان آذربایجان شرقی گفت: پرستاران خدمات شبانه روزی از جمله خدمات سلامتی، آموزش ودرمانی انجام می‌دهند و در نظام سلامت پرستاری جایگزین ندارد و همه در جامعه سلامتی از نگهبان دم دربیمارستان گرفته تا پزشک متخصص فعالیت می‌کنند، اما یک نقش پرستار یک نقش بی نظیر و بی بدیل است.
او گفت: پرستار قبل از ورود بیمار به اتاق عمل، حین عمل، بعد از عمل و تا زمان ترخیص مثل یک فرشته نجات بر بالین بیماران هستند و روحیه، آینده و امیدواری بیمار متعلق به نقش پرستاری است که به بیمارارائه خدمت داده ااست.
او افزود: در ایام کرونا پرستاران، کادر درمان و پزشکان واقعا زحمات بسیار کشیدند که ۲۵۰ نفر از کادر درمانی شهید شدند که ۷۰ نفر از این شهیدان از قشر پرستاری هستند که علو درجات را برای آن عزیزان و صبر و شکیبایی را از خداوند متعال برای خانواده‌های آنان آرزو میکنیم.
او  ادامه داد: یادمان نخواهد رفت و تاریخ خواهد نوشت در همه جای دنیا در بیمارستان‌ها به خاطر بیماری کرونا بیمارستان‌ها را رها می‌کردند و می‌رفتند امکانات و تجهیزات داشتند، ولی جرات ماندن در بیمارستان‌ها را نداشتند، ولی در کشور ما و استان ما طبق بازدید‌هایی که از مراکز آموزشی ودرمانی داشتیم علیرغم شرایط سخت پرستاران با چه روحیه‌ای و با چه عشق و علاقه‌ای یک هفته یا ده روز دور از فرزندان و پدرو مادر خودشان در بیمارستان‌ها می‌ماندند و اگر هم می‌خواستند به خانه بروند بعلت احتمال آلوده بودن نمی‌توانستند راحت در کنار خانواده باشند و این‌ها صحنه‌های زیبای انسان دوستانه است که در تاریخ کشور ثبت و ضبط است.
او در آخر سخنانش اظهار کرد: ما به عنوان دولت وشخص رئیس جمهور یک دغدغه جدی نسبت به وضعیت سلامت کشور دارند که بحمدالهی و به کمک شما عزیزان ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در صد روز برای ایمن سازی جامعه به افراد تزریق شد و این ایمن سازی شما عزیزان باعث شد در طی همین چند روز اخیر آمارمرگ و میر صفر شود.
عابدین خرم گفت: دولت خودش رو موظف دانست که در نظام سلامت بیش از ۶ میلیون جمعیت فاقد بیمه را بیمه کند و به دو مسئله مهم و جدی تامین پرستار در ارتقای کمی و مسئله تضمین امنیت شغلی پرستاران نیز توجه ویژه نماید که امیدواریم که به کمک و همت شما اساتید ومسئولین گرانقدرتلاش کنیم به یک وضعیت مناسبی در نظام سلامت برسیم که کادر درمان، پزشکان و پرستاران با انبساط خاطر به ارائه خدمات خود ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار