تأکید مدیرکل ورزش کرمان بر بومی سازی ظرفیت‌ها

مدیرکل ورزش کرمان با تأکید بر بومی سازی ظرفیت‌ها گفت: اگر نتوانیم در حوزه استعدادیابی با برنامه ریزی مدون کار کنیم، این نوع هزنیه کرد در آینده به هدرفت منابع استان منجر می‌شود.

میثم پاریزی در آیین تجلیل از قهرمانان پارالمپیک که با حضور سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان و سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در سالن دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در مراسم، ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین را تبریک گفت و بیان داشت: امروز مراسم تجلیل از قهرمانانی است که پرچمدار عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های بین المللی بودند.  

او به بیان گزارشی از وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و با اعلام اینکه نگاه ما به توسعه ورزش، نگاه به توسعه متوازن بوده است، گفت: استان کرمان با توجه به پراکندگی، وجود ۲۳ شهرستان، اختصاص ۱۱ درصد از خاک کشور و جمعیت چهار درصدیش، کار را در حوزه اجرا سخت می‌کند؛ اما ما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا این خدمات و این توسعه بتواند در سطح استان توازن خود را حفظ کند.

پاریزی افزود: با توجه به اینکه استان در شهرستان‌های خود شرایط متفاوتی دارد. مثلاً برخی شهرستان‌ها شرایط صنعتی و برخی دیگر شرایط کشاورزی دارند و همچنین تفاوت‌های اقلیمی و فرهنگی که وجود دارد، اما این نگاه بوده و طی قریب به ۴۰ ماه، افتخار داشتیم ۳۰۰ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه کنیم؛ این درحالیست که اینجا را با ۴۲ صدم درصد سرانه تحویل گرفتیم و امروز سرانه فضای ورزشی استان ۶۵ صدم درصد است و ان شاءالله با اعتبار خوبی که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان داده شد، ما بتوانیم در این سرانه تا پایان سال یک افزایش محسوسی داشته باشیم.  

او تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان‌های استان تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید که امیدواریم از سایر ظرفیت‌ها هم بتوانیم استفاده کنیم تا این اتفاق به نحو مطلوب رقم بخورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از تلاش روسای هیئت‌های ورزشی سراسر استان قدردانی کرد و گفت: این عزیزان، صادقانه و دلسوزانه با تلاش و علم به محدودیت اعتبارات دولتی کمک کردند و از محل ظرفیت‌های خود و توان ارتباطی شان استفاده کردند تا کار ورزش روی زمین نباشد.

پاریزی افزود: آن‌ها بیش از ۵ هزار برنامه مناسبتی در حوزه همگانی در طول سال برگزار می‌کنند که خودش آمار قابل قبول و قابل توجهی است.

او تصریح کرد: استان کرمان علاوه بر باشگاه‌های شهرداری که در سطح استان فعالیت می‌کنند، ۱۵ باشگاه صنعتی دارد که وجود و ظرفیت این باشگاه‌ها موجب شده تا امروز ۵۳ تیم ورزشی در سطح رقابت‌های لیگ‌های برتر کشور داشته باشیم که این ظرفیت بسیار خوبی در حوزه قهرمانی است، اما با افزایش سطح تعاملات باید این ظرفیت‌ها بومی سازی شود، چرا که اگر نتوانیم در حوزه استعدادیابی و استعدادسنجی با برنامه ریزی مدون و مستمر کار کنیم، این نوع هزنیه کرد شاید در آینده فقط و فقط هدرفت منابع استان باشد.

پاریزی بیان داشت: تفاهم نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش منعقد کرده ایم تا از ظرفیت این ارگان بتوانیم در بحث استعدادسنجی و مسیری که بتواند چرخه انتقال بازیکنان و ورزشکاران بومی را به سطح رقابت‌های لیگ‌های برتر تکمیل کند استفاده کنیم.  

او در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از بانوانی که در رقابت‌های بین المللی با پوشش اسلامی وارد شده اند، گفت: امیدواریم تلاش شما با اعتقاد و افتخارآفرینی که انجام می‌دهید نهادینه شود و برای جامعه به عنوان یک ظرفیت جذاب، در حوزه ورزش الگوسازی شوید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ در استان اشاره کرد و بیان داشت: با علم به محدودیت اعتبارات دولتی تمام تلاشمان را بکار برده ایم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت ماده ۲۷، ظرفیت صنایع را نیز پای کار ورزش بیاوریم و امروز سه ورزشگاه بزرگ در حوزه صنایع مس آماده افتتاح هستند که اگر ان شاءالله پیگیری‌ها به شکل جدی‌تر صورت گیرد، ما شاید تا پایان سال بتوانیم به شکل فازبندی ورزشگاه‌ها به افتتاح برسانیم.

پاریزی گفت: دو ورزشگاه خیلی بزرگ در شهرستان سیرجان داریم و با ظرفیت ماده ۲۷، بازسازی کامل مجموعه فجر بم را به انجام رساندیم، همچنین در جنوب کرمان، سالن مسابقاتی شهرستان جیرفت را از محل این ظرفیت تکمیل کردیم و در شهرستان رفسنجان هم بیش از ۱۵ میلیارد سهم سرمایه گذاری از محل ماده ۲۷ اتفاق افتاده است.

او به حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: در حوزه جوانان، ۱۶۲ سمن با ابتکارات و اقدامات بسیار موثر در حال فعالیت هستند.

او حضور در طرح‌های ملی، کمک رسانی در سیل جنوب، توزیع بسته‌های معیشتی و ضدعفونی اماکن در ایام کرونا، برگزاری مراسم پیوند آسان ۵۰ زوج و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج را از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه سمن‌های جوانان برشمرد.  

پاریزی از اصحاب صدیق رسانه به واسطه حمایت هایشان از حوزه ورزش قدردانی و ابراز امیدواری کرد، قلمی که در این حوزه می‌زنند تأثیرگذار باشد و بتوانیم بازخورد این تلاش‌ها را از دستگاه‌هایی که آسیب‌های اجتماعی استان را رصد می‌کنند، بگیریم و حاصل آن کاهش آسیب‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار