امسال بیش از ۲۷ هزار و ۹۲۰ گیگاوات برق در خوزستان تولید شد

 معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در هشت ماه امسال ۲۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.

سید مهرداد بلادی موسوی می‌گوید: از این میزان ۲۹ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۹.۴ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۶ درصد به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

او  ادامه داد: از ۱۹ هزار و ۳۷۳ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش دولتی (رامین و ماهشهر) تولید شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک آبان ماه ۱۴۰۱ به میزان پنج هزار و ۲۸۲ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار آبان ماه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

آقای بلادی موسوی ادامه داد: انرژی مصرفی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۳ هزار و ۷۸۰ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۳ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

او با اشاره اینکه ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با سیزده هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده است، گفت: از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات، بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات و بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.