تولید ماهانه ۱۳ هزار تن آرد در رفسنجان

مدیر عامل کارخانه آرد در رفسنجان گفت: این کار خانه آرد از سال ۱۳۶۸ راه اندازی شده است و هم اکنون ماهانه ۱۳ هزار تن آرد تولید می‌کند.

فرماندار و اعضای کمیته آرد و نان شهرستان رفسنجان از یک کارخانه آرد در این شهرستان بازدید و در جریان روند تخلیه گندم، تولید آرد و جداسازی ناخالصی‌ها قرار گرفتند.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان در این بازدید با اشاره به بهداشت گندم و آرد در این مجموعه گفت: به صورت منظم و کامل تست‌های فیزیکی و درصد سبوس در آزمایشگاهی که در این مجموعه قرار دارد، رصد و پر کردن کیسه‌های آرد به صورت استاندارد انجام می‌شود.  

او درخصوص تامین ماشین آلات و دستگاه‌های این مجموعه تصریح کرد: این کارخانه آرد در این زمینه به خودکفایی رسیده است و تمامی ابزار‌ها، ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز که در حال کار هستند، ساخت خود این مجموعه می‌باشد و کم‌تر دستگاهی از خارج کشور وارد می‌شود.

فرماندار رفسنجان افزود: خوشبختانه این مجموعه در بحث توسعه، پیشرفت قابل توجهی داشته است و در حال حاضر آرد شهرستان از سوی این کارخانه به صورت کامل پوشش داده می‌شود و علاوه بر آن این مجموعه آرد را به شهرستان‌های انار، شهربابک و کرمان ارسال می‌کند.  

محمد نخعی، مدیر عامل کارخانه آرد در رفسنجان نیز در این بازدید گفت: این کار خانه آرد از سال ۱۳۶۸ راه اندازی شده است و هم اکنون این کارخانه ماهانه ۱۳ هزار تن و به عبارتی روزانه ۴۵۰ تن آرد را با ۵۰ درصد ظرفیت خود تولید می‌کند.

او افزود: این مجموعه آرد مصرفی شهرستان‌های رفسنجان و حومه، انار، زرند، کرمان و شهربابک را پوشش می‌دهد و توان تولید بیش از این میزان را دارد.  

مدیر عامل کارخانه آرد بیان کرد: در گذشته آرد را به قناد‌های یزد، اصفهان و تبریز هم ارسال می‌کردیم؛ اما هم اکنون به دلیل گرانی هزینه حمل بار این ارسال انجام نمی‌شود.  

نخعی در خصوص اشتغال به وجود آمده در این مجموعه گفت: در این مجموعه ۹۰ نفر به طور مستقیم و نزدیک به ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

او در خصوص سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر و تولید بیشتر این کارخانه بیان داشت: برای تولید آرد سمولینا به دنبال آن هستیم تا کارخانه‌ای مجزا راه اندازی کنیم و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم علاوه بر مصرف داخلی صادرات هم داشته باشیم که با تحقق این امر، این مجموعه قادر است برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال زایی کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.