برگزاری اولین رویداد توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان کرمانشاه

اولین رویداد توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان کرمانشاه "تانا" با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و نیز صاحبان صنایع کشاورزی و تبدیلی کرمانشاه برگزار شد.

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، امروز (۱۳ آذر) در افتتاحیه این رویداد با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان‌ها "تانا" توسط وزارت علوم در سطح کشور، گفت : این طرح با توجه به عنوان آن با هدف توسعه زیست بوم نوآوری کشور در دستور کار قرار گرفته و استان‌های مختلف در حال اجرای این رویداد هستند.

وی افزود: در استان کرمانشاه با توجه به اولویت حوزه کشاورزی تمرکز ما بر احصاء نیاز‌های فناورانه در این حوزه بود و با توجه به فراخوان داده شده در نهایت نیاز‌های فناورانه ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی حوزه کشاورزی استان احصاء و نهایی شد.

آزادی گفت: از این تعداد واحد بیش از ۲۳ نیاز فناورانه احصاء شد که خوشبختانه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور استان برای رفع یازده نیاز اعلام آمادگی کرده اند.

وی از پیگیری برای رفع ۱۲ نیاز دیگر خبر داد و افزود: پیگیری رفع این نیاز‌های فنآورانه را در سطح کشور دنبال خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: با توجه به رویکرد این رویداد و اهداف آن به نظر می‌رسد برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند گام موثری در گسترش خانواده فناوری و نوآوری استان داشته و موجب اثرگذاری هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری در توسعه استان شود.

آزادی توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری را منوط به همکاری تمام بازیگران این زیست بوم دانست و افزود: پاشنه آشیل توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان عدم حضور بخش خصوصی است و اگر بتوانیم این بازیگران را در زیست بوم فعال کنیم، شاهد توسعه آن در استان خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: اگر بخش خصوصی به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور در رفع نیاز‌های خود اطمینان کند، آن زمان است که می‌توانیم بگوییم در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان به اهداف خود رسیده ایم.

آزادی گفت: کرمانشاه با وجود بیش از ۴۰۰ واحد فناور و دانش بنیان ظرفیت خوبی در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری دارد و می‌توان با توسعه این زیست بوم زمینه توسعه استان را فراهم کرد.

آزادی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری تنها یکی از بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان است که بدون همکاری سایر بازیگران در توسعه این زیست بوم موفق نخواهد بود و برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان باشیم همه بازیگران باید در کنار هم قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه رویداد "تانا" را گامی موثر در همکاری و کنار هم آوردن بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان دانست و بر تداوم برگزاری چنین رویداد‌هایی تاکید کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار