صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز یکشنبه درخصوص تداوم بارش برف و باران همراه با ماندگاری هوای سرد در این استان، اطلاعیه هشدار سطح زرد صادر کرد.

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است، گسترش وهشدار سطح زرد هواشناسی برای  خراسان رضوی نفوذ سامانه سرد و ناپایدار در استان سبب افزایش حجم بارندگی و برف در بیشتر مناطق خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی این استان برای ساعات عصر و یکشنبه شب خواهد شد.

این اطلاعیه با اعلام اینکه بارش‌ها به شکل پراکنده تا قبل از ظهر فردا، دوشنبه ادامه دارد، پیش بینی کرده است که ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان همراه با یخ‌زدگی و لغزندگی محور‌ها و معابر ادامه دارد.

براساس این گزارش، تشکیل مه، کاهش دید، وزش باد شدید در محور‌های سردسیر و کوهستانی همراه با کولاک برف از دیگر پیامد‌های فعالیت این سامانه در استان است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم در خصوص تامین سوخت و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تاکید کرده و از کشاورزان خواسته است برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین در این اطلاعیه نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از سوی رانندگان در تردد‌های جاده‌ای به خصوص محور‌های سردسیر و کوهستانی استان تأکید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.