پرداخت تسهیلات به طرح‌های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان پرداخت شده است.

محمدکاظم منزوی در شورای هماهنگی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: منابع و مصارف بانک‌های عامل در این شورا مورد توجه و رشد تسهیلات تکلیفی در بانک‌های دولتی قابل ملاحظه است.

وی افزود: بانک‌های عامل استان باید ماهانه گزارش پرداخت تسهیلات خود را ارائه دهند.

منزوی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت، این تسهیلات با سود ۱۸ درصد است و باید دستگاه‌های اجرایی طرح‌ها را بروزرسانی کنند تا تامین مالی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


در ادامه احمدرضا صباغی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کل منابع بانک‌های عامل استان تا پایان آبان‌ماه امسال ۳۳۷ هزار میلیارد ریال است، گفت: این در حالی است که مصارف بانک‌ها در این مدت ۴۳۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت منابع به مصارف بانک‌های استان ۱۱۶ درصد برآورد شد که قانونا باید ۸۵ درصد باشد.

وی افزود: بالا بودن مصارف بانک‌های چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات از منابع سایر بانک‌های کشور استفاده کرده‌اند.

صباغی اضافه کرد: بر اساس آمار‌های ارائه شده پرداخت تسهیلات تکلیفی و تبصره‌ای به‌ویژه تسهیلات تبصره ۱۸ در چهارمحال و بختیاری بالای ۹۵ درصد است.

وی ادامه داد: در استان ۲۶۷ شعبه بانک، ۶۷۰ خودپرداز و ۷ هزار و ۸۸۴۰ دستگاه کارت خوان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار