موفقیت صنعا در تحمیل معادله بازدارندگی برای حمایت از نفت و گاز یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد صنعا موفق شد برای حمایت از منابع نفتی و گازی این کشور، معادله بازدارندگی اعمال کند.

یحیی سریع گفته است معادله اخیری که نیرو‌های مسلح در چارچوب ماموریت خودشان برای حفاظت از منابع ملی نفت و گاز اعمال کردند، قدرت خودش را نشان داد. بازدارندگی و سطح بالای رهگیری و شناسایی نیرو‌های مسلح یمن، قدرتش را برای حمایت از حاکمیت و ثروت‌های ملی کشور ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: دشمن، شهر صنعا و دیگر استان‌ها را هدف ده‌ها حمله هوایی قرار می‌داد، اما ما امروز با موشک و پهپاد به آن حملات پاسخ دهیم. نیرو‌های مسلح ما توانستند معادله‌ای را در موازنه بازدارندگی و وحشت، به دشمن تحمیل کنند. ما در یک نبرد مقدس هستیم که نبردی بر سر موجودیت است. ما ایثار شهدای بزرگی را که با خون خودشان تاریخ افتخارآمیزی را نوشتند و پایه‌های قوی را برای آینده یمن ایجاد کردند، فراموش نخواهیم کرد. مزدوران ده‌ها نفر از افراد فریب خورده را به باتلاق مرگ کشاندند، در حالی که آن‌ها وابسته و مزدور دشمن هستند.

وی خاطر نشان کرد: نیرو‌های یمنی موفق شدند یک نفتکشی را که برای نزدیک شدن به بندر الضبه در جنوب کشور تلاش می‌کرد، وادار کنند تا سواحل یمن را ترک کند. ماموریت این کشتی، غارت مقادیر زیادی از نفت یمن بود و حاضر نشد به هشدار‌های نیرو‌های مسلح یمن گوش کند. دشمن هم تلاش کرد تدابیری اتخاذ کند که نیرو‌های مسلح توانستند با موفقیت آن را شناسایی و با آن برخورد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار