ممنوعیت صادرات دام قیمت گوسفند زنده را کاهش نداد

دبیراتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با اشاره به گذشت بیش از یک هفته از ممنوعیت صادرات دام زنده از کرمانشاه، گفت : قیمت گوسفند زنده هیچ تغییری نکرده است.

ایرج نوری دبیراتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با بیان اینکه از ششم آذر شاهد ممنوع شدن صادرات دام زنده از کرمانشاه به دلیل بالا رفتن قیمت دام زنده بودیم، گفت : با وجود گذشت یک هفته از این ممنوعیت، هیچ تغییری در قیمت دام زنده ایجاد نشده و قیمت همان کیلویی حدود ۱۰۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سه ماه صادرات دام زنده از استان انجام و در این مدت نزدیک ۸۰ هزار راس دام زنده از کرمانشاه صادر شد و افزایش قیمتی هم نداشتیم، یادآور شد: هر ساله در آذر ماه کمبود عرضه دام زنده رخ می‌دهد و دلیل افزایش قیمت دام زنده هم همین موضوع است، نه صادرات.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده با اشاره به اینکه نباید از ممنوعیت صادرات دام زنده انتظار معجزه در کاهش قیمت داشته باشیم، عنوان کرد: از ابتدا هم اعلام کردیم افزایش قیمت دام زنده هیچ ارتباطی با صادرات دام ندارد، بلکه ناشی از کاهش عرضه در این فصل است.

وی ادامه داد: با ممنوعیت صادرات نه تنها قیمت کاهش نیافته، بلکه با رکود در بازار هم در بخش عرضه و هم در بخش فروش مواجهیم، زیرا از یک سو دام چندانی برای عرضه وجود ندارد و از سوی دیگر مردم قدرت خرید با این قیمت‌ها ندارند.

نوری معتقد است، چنانچه مردم مانند سال‌های گذشته توان خرید داشتند، حتی با وجود ممنوعیت صادرات ممکن بود قیمت هر کیلو دام سبک زنده به ۲۰۰ هزار تومان هم برسد، اما اکنون رکود باعث ثبات قیمت شده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه با اشاره به اینکه نباید انتظار کاهش قیمت دام زنده را طی روز‌های آتی هم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: صادراتی که جلوی آن گرفته شد عامل گرانی نبود که اکنون جلوگیری از آن در کاهش قیمت اثرگذار باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.