همراه با رادیو به مناسبت روز دانشجو

به مناسبت روز دانشجو و ۱۶ آذر ویژه برنامه‌هایی را شبکه‌های رادیویی تدارک دیدند.

حسین حسین معصومی، تهیه کننده ویژه برنامه «حماسه دانایی» گفت: این برنامه با حضور کارشناسان تاریخ انقلاب به تاریخچه این روز و دلیل نام‌گذاری آن می‌پردازد. 

وی ادامه داد: در ادامه اساتید دانشگاه درباره اهمیت این روز و نقش دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی صحبت خواهند کرد. 

معصومی افزود: در قسمتی از برنامه به پیشرفت‌های علمی کشور و نقش دانشجویان به عنوان رزمندگان جبهه مقدم گفتمان انقلاب اسلامی و پرچمداران علم و دانش در جمهوری اسلامی ایران پرداخته خواهد شد. 

«حماسه دانایی» با پخش گزارش از مراسم ۱۶ آذر و حضور رئیس جمهور در دانشگاه‌ها به انعکاس این روز می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی روز چهارشنبه ۱۶ اذر ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود

ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ برای روز دانشجو

همزمان با فرا رسیدن روز دانشجو شبکه رادیویی فرهنگ با تولید و پخش بیش از ۱۲ عنوان برنامه مخاطبان خود را همراهی می‌کند. در این برنامه‌ها رویکرد‌هایی مانند مروری بر تاریخچه روز دانشجو، مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دانشجویان، تاریخچه‌ای از جنبش‌های دانشجویی،   ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی و مطالبه‌گری مبتنی بر تمدن سازی نوین اسلامی، نقش دانشجویان در پیوند علم و فرهنگ، معرفی مکتوبات دانشجویی مطرح می‌شود. 

گفتگو با نویسندگان و شاعران دانشجویی، نگاهی به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و معرفی دانشحویان نخبه فرهنگی هنری از دیگر مواردی است که در این برنامه‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

برنامه‌های «روایت دانشجو» و «کتاب فرهنگ» که کتاب فرهنگ سه شنبه ۱۵ آذر به مناسبت روز دانشجو می‌پردازند وبه طور ویژه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ برنامه‌ای زنده از این رادیو روی آنتن می‌رود.

در برنامه «کتاب فرهنگ» ضرورت توجه به کتاب دانشجویی و وضعیت کتاب دانشجویی در گفت‌وگوی امین خرمی و محمد رسول تبیک بررسی می‌شود و  دبیر کتاب سال دانشجویی مهمان تلفنی است. چهارشنبه ۱۶ آذرماه نیز در برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «پویش»، «سرزمین من»، «ققنوس»، «نیستان» و «هفت اقلیم» نیز به مسائل حوزه دانشجویی توجه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار