روند شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان غربی کاهشی است

یک متخصص بیماری‌های عفونی از کاهش روند شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان غربی خبر داد.

سید جلیل موسوی متخصص بیماری‌های عفونی گفت:  روند بیماری آنفلوآنزا در کشور و استان کاهشی است و مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی روند نزولی محسوسی دارد اما تصور اینکه اپیدمی آنفلوآنزا پایان یافته کاملاً اشتباه است و چرخش ویروس در جامعه تاپایان سال و حتی فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود یک یا دو موج آنفلوآنزا را تا پایان اپیدمی شاهد باشیم اگر چه این موجها شدت و حدّت کمتری خواهند داشت اما همچنان توصیه می شود تا حد امکان اصول بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه رعایت شود و گروههای پر خطر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد آنفلوآنزای موجود نوع A و ۵ تا ۱۰درصد نوع B را شامل می شود، گفت: در صورت عدم رعایت توصیه ها و اقدامات درمانی، در بیماری آنفلوآنزا بخصوص در گروههای پرخطر، بیماری می تواند عوارض جدی و طولانی داشته و حتی مرگبار باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر شیوع بیماریهای تنفسی، آنفلوآنزا، در صدر بوده، سرماخوردگی در رتبه بعدی قرار دارد و کرونا رتبه آخر می باشد، بیماران کرونایی بسیار کم و شرایط از نظر شیوع کاملا رضایت بخش است اما این به معنای پایان کرونا نیست.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به روند کرونا در استان افزود: ۳۱روز متوالی فوتی کرونا با پی سی آر مثبت نداشتیم، بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد بود که خوی با ۵ مورد بیشترین بستری را داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که به ترتیب خوی با ۳۵ نفر و ارومیه با ۳۳ نفر بیشترین بستری را دارند.

خوی رتبه اول بستری در بخشهای کرونایی آذربایجان غربی

موسوی با اشاره به اینکه خوی رتبه اول بستری روزانه و کل استان را دارد، گفت: خوی به رنگ زرد کرونایی است و در بستری از مرکز استان سبقت گرفته که رضایت بخش نیست و باید چاره اندیشی شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به نقشه رنگبندی کرونایی استان نیز گفت: شهرستانهای خوی، پلدشت، چایپاره، شوط زرد و مابقی شهرها آبی هستند.

با بیان اینکه میانگین بستری روزانه طی هفته جاری ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: میانگین بستری کل در هفته جاری ۸۹ نفر است که ۱۴ نفر با پی سی آر مثبت بستری شدند. میانگین بستری در آی، سی یو، ۳۱ نفر و حال ۹ نفر وخیم بود.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: میانگین مراجعات سرپایی روزانه طی هفته جاری، به مراکز کرونا ۲۰ نفر بود که تست ۶ درصد مثبت شد. میانگین فوتی کرونایی با پی سی آر منفی یک نفر است.

وی خاطر نشان کرد: استقبال از واکسیناسیون کرونا بسیار کم است و در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۶۳ دوز واکسن را تزریق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.