اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در خلخال

مدیرکل شرکت مخابرات استان اردبیل از اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان خلخال خبر داد.

بهمن اسمعیل زاده گفت: در حالی‌که استان اردبیل در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله استانهای محروم به شمار می رود در سطح استان هم شهرستان خلخال در مقایسه با سایر مناطق از امکانات کمتری برخوردار است.

مدیرکل شرکت مخابرات استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر با هدف ارتقای سرعت اینترنت و ارتقای شبکه مخابرات کافوی نوری استان از ۹ عدد به ۱۳۰ عدد رسیده است، می گوید: جایگزینی فیبرنوری به جای شبکه‌های کابل با سیم‌های مسی از جمله برنامه‌های در دست اجرای شرکت مخابرات استان برای پایان دادن به سرقت سیم‌های مسی و قطع ارتباط تلفنی روستاها و مناطق شهری این استان است.

او راه اندازی ۵۰ سایت مخابراتی جدید در جهت تقویت امواج تلفن همراه و اینترنت پرسرعت را از جمله برنامه‌های در دست اقدام شرکت مخابرات استان اردبیل اعلام کرد که در صورت ابلاغ آن از مرکز کشور ۱۰ سایت در شهرستان خلخال احداث و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تاکنون از ۷۵ سایت راه‌اندازی شده از محل اعتبارات یو اس او، ۲۰ سایت در مناطق مختلف خلخال و با هدف پوشش راه های ارتباطی و مناطق روستایی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

او همچنین می گوید: با برق دار شدن ۲ سایت تقویت امواج تلفن همراه در مسیر راه اصلی خلخال به فیروزآباد که با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است این جاده تا پایان آذرماه امسال زیر پوشش کامل تلفن همراه خواهد رفت.

اسمعیل زاده همچنین از اجرای شبکه فیبر نوری به طول ۳۲۰ کیلومتر در شهرستان خلخال خبر داد و گفت: با پیوستن ۱۶ روستا به شبکه فیبرنوری بسیاری از مشکلات قطع ارتباط تلفن ثابت که از طریق شبکه‌های سیم مسی صورت می گیرد، برای همیشه برطرف خواهد شد.

به گفته اسمعیل‌زاده، ۸۲ سایت مخابراتی در استان اردبیل ارتقا یافته است که ۱۰سایت از مجموع این سایت‌ها در شهرستان خلخال واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.