ساخت درمانگاه در سرخون پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت درمانگاه در شهر سرخون با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی وزارت نفت همچنان در حال پیگیری است.

قدرت‌الله حمزه اظهار داشت: اولویت اول حوزه انتخابیه پیگیری آب بود که طرح جامعی برای حل این موضوع تهیه شده و مسئولان در حال پیگیری آن هستند تا آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و دامپروری برای این منطقه تأمین شود.

وی با بیان اینکه جاده و آب از زیرساخت‌های مهم و عناصر پیشرفت محسوب می‌شود، افزود: طرح‌های جاده‌ای نیز در هر چهار شهرستان فعال است.

حمزه در خصوص آماده کردن زیرساخت‌های صنعتی در حوزه انتخابیه اضافه کرد: مجتمع‌هایی در شهرستان‌هایی که قطب صنعتی وجود نداشت کلنگ‌زنی و مراکز تعطیل و یا نیمه‌فعال نیز فعال شد.


بیشتر بخوانید


وی به اقدامات حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌های درمان، سلامت و ورزشی از جمله مواردی است که با قدرت در حال پیگیری‌اند و بسیج نیز در این بخش وارد شده تا طرح‌هایی که ورزش و جوانان توان انجام آن را ندارد، در دست بگیرد.

حمزه با اشاره به گازرسانی و آبرسانی در روستا‌ها تصریح کرد: تا چندی پیش امکانات اولیه نظیر آب و گاز در برخی از روستا‌های محروم استان وجود نداشت که امروز مردم از این نعمات بهره‌مند هستند.

وی گفت: فاضلاب مهمترین دغدغه مردم این منطقه است و ساخت تصفیه‌خانه، شبکه و لوله انتقال فاضلاب اردل کلید خورده است.

حمزه افزود: سد غدیر مهمترین طرحی بود که در هفته گذشته انتقال آب آن از سه جبهه کلنگ‌زنی شد و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم، اضافه کرد: اعتبارات مطلوبی برای استان در نظر گرفته شده که به مرور تخصیص پیدا می‌کند، البته پیمانکاران در برخی از طرح‌ها مبالغ زیادی از دولت طلب دارند، اما تا کنون هیچ طرحی به دلیل نبود اعتبار یا بدهی به پیمانکار تعطیل نشده است.

وی گفت: مشکلات اساسی و خطرآفرین در شهر سرخون رفع و ساخت اورژانس و اصلاح و انتقال لوله نفت انجام شده، اما ساخت درمانگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی وزارت نفت همچنان در حال پیگیری است.

حمزه بیان کرد: درخواست‌های مردم و وزارت نفت در خصوص فعالیت شیلات‌داری با یکدیگر هم‌خوانی ندارد، وزارت نفت ادامه شیلات‌داری در این منطقه را بلامانع می‌داند، اما مردم آب را مناسب این فعالیت نمی‌دانند لذا مقرر شد فعلا در استخری به صورت آزمایشی بچه ماهی پرورش داده شود.

وی با تقدیر از استاندار، مدیران کل و فرمانداران که به صورت شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: در این مدت کوتاه به اندازه ۴۰ سال در حوزه‌های مختلف حوزه انتخابیه کار صورت گرفته، طرح‌های فعال و غیرفعال از جمله جاده ورودی سرخون به ناغان بررسی می‌شود و مردم تا دو سال دیگر نتیجه این تلاش‌ها را خواهند دید.

حمزه ادامه داد: هیچ طرحی را در این منطقه نداریم که در مورد آن کم‌کاری شده باشد و یا بودجه دولتی در آن حیف و میل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار