رئیس محیط زیست ملایر:

روزانه ۵۰۰ کیلو زباله عفونی در ملایرتولید می‌شود

رئیس محیط زیست ملایر گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روزانه ۵۰۰ کیلو گرم زباله عفونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان تولید می‌شود.

نجاری افزود: تاکنون ۴ واحد بیمارستانی در این شهرستان در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه واحد بیمارستانی مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند.

او گفت: ۴ واحد بیمارستانی ملایر در مجموع به صورت روزانه حدود ۵۰۰ کیلوگرم پسماند پزشکی تولید می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست ملایر افزود: عملکرد دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی به‌طور مستمر از سوی کارشناسان محیط زیست رصد و در مجموع، فعالیت آن‌ها قابل قبول ارزیابی شده است.

نجاری گفت: پسماند‌های پزشکی مراکز بدون دستگاه بی‌خطرساز نیز به‌صورت روزانه جمع‌آوری و در محل ویژه‌ای دپو و به صورت هفتگی در ۲ نوبت به شرکت‌های بی‌خطرساز پسماند‌های عفونی دارای مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و آموزش خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان تحویل داده می‌شود.

او افزود: مدیریت پسماند از مبدا تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به افرادی که به صورت مستقیم و در مبدا تولید پسماند‌ها دارای وظیفه هستند، می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی در کاهش تولید پسماند، جداسازی و تفکیک درست از مبدا و در نهایت حفاظت از منابع آب، خاک و هوا داشته باشد.

رئیس اداره محیط زیست ملایر گفت: به همین منظور به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر کارگاه آموزشی مدیریت پسماند‌های پزشکی و پسماند‌های وابسته برای کارکنان بیمارستان‌های سطح شهر ملایر برگزار شد.

نجاری تصریح کرد: در این کارگاه که گروه پرستاران، کمک پرستاران، مسئولان HSE، مدیران بخش‌های بیمارستانی و سایر کادر درمان حضور داشتند، آموزش‌های لازم ارائه شد.

او تاکید کرد: این آموزش‌ها در خصوص انواع مخاطرات، منابع تولید پسماند‌های پزشکی، کمیت و کیفیت پسماندها، راهکار‌های مدیریت بهینه پسماند‌ها در مبدا تولید، قوانین و مقررات مربوط به پسماند‌های پزشکی و روش‌های بی‌خطرسازی، تصفیه و دفع آن‌ها و نیز استفاده درست از وسایل حفاظت فردی و نحوه مدیریت اصولی پسماند‌های شیمیایی و دارویی ارائه شد.

 سه بیمارستان امام حسین (ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی امید در شهرستان ملایر فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.