پایان عملیات بتن ریزی فنداسیون ۳۵۷ واحد مسکونی در مناطق زلزه زده خوی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام عملیات بتن ریزی فنداسیون ۳۵۷ واحد مسکونی خبر داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در مناطق روستایی و شهری مناطق زلزله زده از روند بازسازی در این مناطق بازدید کرد.

اکبر نیکزاد در بازدید از روستاهای زلزله زده مرتضی قلی کندی، خنجرخان و بایرام کندی و همچنین شهر دیزج دیز که با حضور مدیرکل و کارشناسان بنیاد مسکن استان انجام شد، با مردم این مناطق گفتگو و  مطالبات مردمی را از نزدیک بررسی کرد.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از پایان عملیات بتن ریزی فنداسیون ۳۵۷ واحد مسکونی،  نصب اسکلت ۲۴۹ واحد مسکونی، دیوارچینی۱۴۶ واحد مسکونی و  اجرای سقف ۶۳ واحد مسکونی خبر داد.

جعفر برزگر در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت نیز اظهار کرد:  تاکنون به ۳ هزار و ۱۵۳ واحد تعمیری و احداثی تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تامین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات، به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.

برزگر می گوید: بر اساس مصوبه هیات دولت در اول آبان سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد پنج درصد برای جبران خسارت ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های خوی و سلماس شدند که با توجه به فرآیند بازسازی، تامین و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت مراحل بازسازی ضروری است.

زلزله ۵و ۴ دهم ریشتری ۱۳ مهر امسال ۱۲ روستا و دو شهر خوی و دیزج دیز خسارت زیادی وارد کرد و موجب مصدومیت یک هزار و ۱۲۷ نفر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.