انجام بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مشهد

از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور گوشتی و طیور تخمگذار مشهد انجام شده است.

مجید یزدان پناه مسئول واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور شبکه دامپزشکی مشهد با اشاره به اینکه از این میزان جوجه ریزی در این مدت، بیش از ۳ میلیون قطعه مربوط به واحد‌های پرورشی مرغ گوشتی بوده است، گفت: این فعالیت منجر به تولید بیش از ۵ هزار و ۶۲۶ تن گوشت مرغ سالم و بهداشتی شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر مشهد دارای ۳۱۰ مزرعه پرورشی مرغ گوشتی و تخمگذار با ظرفیت پرورش اسمی حدود ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه طیور پرورشی در سال می‌باشد، افزود: در این مدت همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه تخمگذار نیز در واحد‌های پرورشی مرغ تخمگذار مشهد نیز جوجه ریزی شده است.

مسئول واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از واحد‌های پرورشی انجام شده است.

یزدان پناه بیان کرد: واحد‌های مجاز و دارای پروانه بهداشتی بهره برداری فعال در حوزه پرورش طیور این شهرستان تحت نظارت بهداشتی کامل دامپزشکی بوده و در این واحد‌ها موردی از رخداد بیماری واگیردار و مهلک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار