نخستین جشنواره ملی ایده پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت با حضور پژوهشگران و متخصصان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حسین باقری مدیریت توسعه فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این جشنواره با حمایت بنیاد ملی نخبگان، انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی و انجمن تولید و صادرکنندگان خراسان رضوی برگزار شده است.

او با بیان این که این جشنواره از بیستم آبان امسال فراخوان داده بود افزود: ۲۰۰ ایده که ۱۰۰ مورد آن از پژوهشگران دیگر استان های کشور بوده است به بخش داوری این جشنواره ارسال شد.

مدیر توسعه فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در توسعه و ارتقای خدمات مرتبط با سلامت از اهداف این جشنواره است که با محوریت سیستم های تصمیم یار هوشمند، آموزش هوشمند سلامت، اپلیکیشن های خود مراقبتی، هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور بر پا شده است.

باقری بیان کرد: ۷۰ مورد از مجموع ایده های دریافت شده به عنوان طرح های برتر انتخاب شده اند و در نهایت سه ایده به عنوان آثار برتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

او با بیان این که این گونه جشنواره ها فرصت مناسبی برای فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی است تصریح کرد: حمایت از طرح و ایده های برتر از قبیل تجاری سازی طرح ها، امور شتاب‌دهی و مشاوره های تخصصی در جهت تولید نیز از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.