برگزاری نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی

در صدو دهمین سال وفات آیت الله محمدتقی بجنوردی مراسم نکوداشت این عالم ربانی در بجنورد برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت شیخ محمد تقی بجنوردی، ۲۷ آذرماه همزمان با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در محل سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: انتخاب شیخ محمدتقی بجنوردی بعنوان اولین نکوداشت مشاهیر و مفاخر استان، جایگاهی بود که در لسان رهبر معظم انقلاب نسبت به این عالم گرانقدر وجود داشت همچنین ابعاد شخصیتی، سبک زندگی اسلامی و شخصیت سیاسی و اجتماعی این عالم در عصری بود که وجود این افراد بسیار نادر بود.

سید محسن موسوی عضو شورای شهر اسلامی بجنورد گفت: در دوره ششم شورای شهر شاهد تشکیل ۲ کمیته بجنورد شناسی و مشاهیر و مفاخر شهری بودیم.

موسوی با اشاره به اینکه شهر‌های کشور هر کدام با نامی شهرت دارند گفت: در تلاشیم شهر بجنورد بعنوان شهر مشاهیر و مفاخر در سطح ملی معرفی شود.

او از افتتاح مرکز تاریخ شفاهی خراسان شمالی در بجنورد خبر داد و گفت: در همکاری با بنیاد پژوهش‌های آستان قدس، اقدامات اولیه برای افتتاح این مرکز در شهر بجنورد صورت گرفته است.

در مجموع ۲۰ مقاله در این اجلاسیه ارائه می‌شود و از ۱۰ مقاله تقدیر خواهد شد.

شیخ محمّد تقی بجنوردی از چهره‌های نامدار خراسان در سده ۱۴ ه ق، اهل بجنورد بود و پس از فراگیری فقه و اصول نزد شیخ حسن نجفی صاحب جواهر و شیخ مرتضی انصاری، به مشهد رفت و به تدریس پرداخت.

این عالم در سال ۱۳۱۴ ه ق زندگی را بدرود گفت و در محل دار السیاده متصل به درب مسجد گوهرشاد به خاک سپرده شد.

برچسب ها: نکوداشت ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.