تجزیه طلب‌ها و منافقین با انجام ترور‌های کور در به دنبال ایجاد مجدد نا آرامی و دو قطبی سازی مردمی در کشور هستند.

بیش از ۳ ماه از شروع اغتشاشات و ناآرامی‌های منافقین و تجزیه طلب‌ها در کشور می‌گذرد و با وجود هزینه‌های بی اندازه شبکه‌های معاند و حمایت کنندگان آن ها، این ناآرامی ها، اکنون با بی توجهی مردم مواجه شده است.

این بی توجهی مردمی باعث آن شده که دشمنان و تجزیه طلب‌ها با انجام اقدامات خرابکارانه و ترور‌های کور در نقاط مختلف کشور همچنان به دنبال ناآرام کردن کشور و حتی به وجود آوردن اختلافات قبیله‌ای و دو قطبی سازی در کشور باشند.

نمونه‌ای از اقدامات آشوبگران را در اتفاقات چند هفته اخیر زاهدان می‌توان مشاهده کرد. به راه انداختن جنگ قومی و مذهبی در استان سیستان و بلوچستان هدفی است که همواره از سوی جریان آشوب دنبال شده است. در اتفاقات اخیر این استان نیز شاهد بودیم یک جریان خاص با پیش کشیدن مسائل مذهبی و قومیتی، سعی کرد اهداف ضد وحدت خود را دنبال کند. شهادت مولوی عبدالواحد ریگی از علمای شاخص استان سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه مسجد امام حسین (ع) خاش که پنجشنبه هفته گذشته توسط گروهک تروریستی ناشناس ربوده شده و با ۳ گلوله در سر به شهادت رسید، نمود این حرکت از طرف منافقین است.

وی از جمله علمای اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان بود که بار‌ها درباره ایجاد ناامنی و اغتشاش در منطقه جنوب شرق کشور سخنرانی و از جریان آشوب در آن منطقه اعلام برائت کرده بود. مولوی عبدالواحد در جریان اتفاقات اخیر نسبت به آشوب‌طلبی تعدادی اوباش مواضع انقلابی اتخاذ کرده بود.

گروهک‌های تجزیه‌طلب برای فعالیت‌های خود فضای یکدست می‌خواهند، اما مولوی عبدالواحد ریگی حاضر نبود وارد بازی این افراد شود و طبق قائده آن‌ها نظام و کشور را به سمت آشوب و نا آرامی بکشاند. این چهره اهل سنت حتی در دیدار با هیأت اعزامی رهبر انقلاب خبر داده بود که از جانب گروهک‌ها تهدید شده، اما در عین حال گفته بود این‌ها تأثیری ندارد

امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد امام‌حسین (ع) خاش، ۲۳ آبان ماه امسال در پایان همایش «تحکیم وحدت و همدلی» به حاج‌علی‌اکبری، رئیس هیات سه‌نفره اعزام‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان‌وبلوچستان گفته بود: من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم، ازجمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست. کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد. شما بپرسید از مسجد امام حسین (ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نمازجمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت.

گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود، چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند. ما مطلع هستیم که منافقین و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم. باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم. من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام، اما این‌ها تاثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست. ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند.

ترور چهره‌های اهل سنت چندی پس از اتخاذ مواضع همسو با انقلاب اسلامی و علیه طرح و برنامه‌های گروهک‌های جدایی‌طلب، برای این تروریست‌ها تبدیل به یک رویه قدیمی شده است. رویه‌ای که حالا با ایجاد التهاب بیشتر در فضای برخی نقاط کشور لازم است با برخوردی قاطع به آن پایان داده شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اقدامات اخیر دشمنان و ترور های کور در سطح کشور گفت:این ترورها، نشانه استیصال دشمن است، امریکا توسعه تروریست را در سطح بین المللی و دولتی پیگیری می‌کند و از تروریست ها حمایت مالی و سیاسی کرده و در صدر همه، حمایت‌ بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی است همچنین حمایت از شبکه هایی که آموزش اقدامات تروریستی می‌دهند.

وی گفت: مقاومت و روحیه ایستادگی ملت ما باعث شده دشمن دچار اشتباه محاسباتی شود و دست به جنایات کور تروریستی بزند و مقابله با این اقدامات، از اقتدار ما است.

قالیباف اضافه کرد: تروریسم کور جزء فجیع ترین و جنایتکارانه ترین ظلم ها است که نشانه خروج از انسانیت و نماد وحشی گری یک گروه است.

رئیس مجلس با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور و ده ها هزار نفر مجروح در ۴۰ سال اخیر گفت: این تعداد نشان می‌دهد که کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان ترور است، چون دشمنان نظام، قدرت مقابله و منطق آن را ندارند.

قالیباف بیان کرد: متاسفانه کار جنایتکاران و وقاحت آنها به جایی رسیده که نه تنها جنایات را محکوم نکرده و جبران خسارت نمی‌کنند، بلکه این کارها را به گونه ای جلوه می‌دهند که حق جلوه کند!

تروریست‌ها برای رسیدن به اهدافشان و برهم زدن امنیت از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند و دشمنان به دلیل آن که مردم در شکل گیری اغتشاشات با آن‌ها همراهی نداشتند، خشمگین شده و اکنون دست به این اقدامات تروریستی زده اند.

اما شاید تنها راهی که می‌تواند این نقشه شوم دشمنان را با شکست مواجه کرد، حفظ وحدت و یکپارچگی و پیگیری مطالبات به حق از طریق مسیر‌های قانونی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مردم بدبخت فلک زده در همه حال پشتیبانی کردند هر روز اوضاع وخیم تر شده هیچکس حتی توان خرید وسایل و کالای دست صدم تعمیراتی نداره برگشتیم به عصر کفشهای میرزا نوروز ماها هم که نظامی بودیم بازنشسته شدیم دیگه بریدیم خسته شدیم افسرده نا امید شدیم نه توان ادامه زندگی ونه احیا آن را داریم دولتم که فقط فکر کشورهایی هست که به نون شب محتاج هستند بابا بس کنید مردم در یابید مملکت رفت به فنا نه غرب و نه شرق هیچکدام برای ما سودی ندارند فقط دارند ایران می‌پوشند خسته خسته شدیم از همه چی
آخرین اخبار