رئیس مجلس:

قانون گذاری و اجرایی‌ سازی قانون جزو وظایف توامان مجلس است

قالیباف گفت: اجرایی سازی قانون وظیفه مجلس است، چون تفاوت ماهوی بین اجرایی‌ سازی و اجرای قانون وجود دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۱ آذر) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، گفت: نوآوری نیاز به شجاعت دارد، امروز کشور نیازمند مدیران شجاعی است که دارای دو ویژگی قوی بودن و امین بودن باشند.

وی افزود: همه مخصوصاً اشخاصی که جایگاه نظارتی دارند باید کمک کنند مدیران شجاعت در تصمیم‌گیری داشته باشند.

قالیباف گفت: امروز باید اقرار کنیم در برخی مسائل قدرت حل مسئله را نداریم و گاهاً که قدرت حل مسئله‌ای را داریم. اما، آن را در زمان خود حل نمی‌کنیم و مسئله‌ای که در زمان خود حل نشود ارزش خود را از دست می‌دهد.

رئیس مجلس با بیان اینکه نوآوری به معنای ریسک است، تاکید کرد: معتقد هستم تهدیداتی که ممکن است به تهدیدات جدی تبدیل شوند، همان‌ها فرصت‌های با ریسک ما هستند. تحولات در سازمان‌ها از فرصت‌های معمولی نشات نمی‌گیرد و از فرصت‌های توامان با ریسک حاصل می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم حضور نیرو‌های خلاقیت در بخش‌های مختلف بیان کرد: ما امروز نیاز به نیرو‌های خلاقی داریم که شجاع هم هستند و آن زمان است که نوآوری در یک مجموعه رشد و نمو خود را دارد. مجموعه حکمرانی باید از این شجاعت حمایت کند تا بتوانیم تحول و نوآوری را داشته باشیم.

قالیباف ضمن انتقاد از سیستم آموزش و پرورش تصریح کرد: یک اشکال قدیمی هم در مجموعه آموزشی ما وجود دارد که محقق پرور نیست و افراد اندیشه‌ورز و ماهر را پرورش نمی‌دهد.

رئیس مجلس، قانون گذاری و اجرایی‌ سازی قانون را جزو وظایف توامان این نهاد دانست و تصریح کرد: اجرایی سازی قانون هم وظیفه ما است، چون تفاوت ماهوی بین اجرایی‌سازی و اجرای قانون وجود دارد. ما بسیاری از اوقات یک قانون را تصویب می‌کنیم، اما به اجراسازی آن توجهی نداریم.

وی بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و امروز که مهم‌ترین زیرساخت مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، ریل‌گذاری، هدف‌گذاری و اولویت برنامه‌ها و قانون‌گذاری و زمینه اجراسازی قانون در مجلس برعهده ما است. این زیرساخت در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۱۸:۴۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بعد از 10 ماه و 21 روز هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست.
ازمسئولان امر درخواست بررسی و حل مشکل را دارم.
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
آخرین اخبار