اهدای ۶۰ کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند در کوهبنان

به منظور ارتقای ایمنی موتور سوراران ۶۰ کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند در شهرستان کوهبنان اهدا شد.

به منظور عملی نمودن مصوبات شورای ترافیک کوهبنان طی مراسمی در سالن اجتماعات دبیرستان شهید بهشتی به همت فرمانده انتظامی، اداره راهداری و راهنمایی و رانندگی کوهبنان ۶۰ کلاه ایمنی به موتور سواران قانونمند شهرستان اهدا گردید.

در این مراسم فرماندار، فرمانده انتظامی کوهبنان، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان در مجلس، مسئول راه‌های روستایی استان، رئیس اداره راهداری، فرمانده پلیس راه و راهنمایی و رانندگی شهرستان و‌جمعی از موتور سواران حضور داشتند.

در این مراسم سید رضا اسلامی فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: در راستای طرح ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت‌های قانونمند توزیع می‌شود.

او ابراز داشت: تخلف از قانون و مقررات شرعا حرام هست لذا با رعایت قانون در صدد کاهش تصادفات و کاهش موارد جرحی و فوتی باشیم.

اسلامی بیان داشت: در کشور سالانه ۱۶۲۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند در حالی که ۷۵ درصد موتور سورانی که فوت می‌کنند از ناحیه سر دچار آسیب می‌شوند.

او خاطر نشان کرد: در شهرستان کوهبنان ۵۵ درصد تصادفات به صورت مستقیم و غیر مستقیم مربوط به موتور سوران است که ۷۰ درصد موتورسوران جوانان و نوجوانان کوهبنانی هستند.

فرمانده انتظامی کوهبنان گفت: در ماده ۱۹ قانون استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سوار و همراهی او ضروری است لذا در صورت تکرار خطا‌ها موتور سیکلت توقیف خواهد شد البته ما ملاحظه افراد مسن، کارگران و کشاورزان را داریم، اما رعایت مقررات برای همگان ضروری است.

او بیان داشت: کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت را طی سالیان گذشته و ۷۵ درصدی جراحات را در کوهبنان داشتیم که از مهمترین دلائل آن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.....
سرهنگ اسماعیل جهانشاهی مسئول راه‌های روستایی استان کرمان گفت: روز به روز بر تعداد وسایل نقلیه افزوده می‌شود اولین تصادف در ایران در خیابان سپه تهران رخ داد که منجر به فوت یکی از هنرمندان شد.

او ادامه داد: از سال ۸۲ تا به امروز متاسفانه ۱۹ زلزله به اندازه زلزله بم داشتیم که همه ساله شاهد جان باختن افراد زیادی هستیم که در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند همه باید تلاش کنیم که یک نفر کمتر جانش را از دست بدهد.

جهانشاهی افزود: ارزش کلاه ایمنی به انداره دیه یک فرد هست لذا تلاش کنیم که همواره از کلاه ایمنی استفاده نماییم و برای خودمان ارزش قائل شویم.

او خاطر نشان کرد: ۴۸ درصد تصادفات مربوط به راه‌های روستایی است باید نقاط حادثه خیز را شناسایی و در راستای رفع موانع گام برداریم....

در پایان مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت:
کوهبنان شهرستان فرهنگی است لذا توقع بجایی هست که مردم خصوصا جوانان و نوجوانان مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند و الگو برای دیگران باشند.

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم که حوادث جرحی و فوتی در تصادفات کاهش پیدا کند، چون جان آدمی شریف هست که در این راستا رعایت قوانین و مقررات، تمرکز حواس در حین رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی بسیار با اهمیت است.

فرماندار کوهبنان افزود: کلیه باور‌ها و ارزش‌ها یادگیری فردی است لذا با مطالعه و دقت کردن اطلاعات خود را افرایش بدهیم تلاش کنیم در وقت رانندگی در زمانی که دچار فقدان راه ارتباطی هستیم صبوری به خرج بدهیم آرام تنفس نمائیم و از عصبانیت و خشم پرهیز کنیم تا لحظات خوشی را سپری کنیم و روزمان را خراب نکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار