مسمومیت اعضای یک خانواده با گاز مونوکسیدکربن

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در خفر پنج نفر را روانه بیمارستان کرد.

محمد رحمانیان سخنگوی اورژانس شهرستان جهرم گفت: با اعلام مسمومیت پنج نفر از اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

او گفت: پنج مصدوم این حادثه بعد از اقدامات درمانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) خفر منتقل شدند.

 سخنگوی اورژانس شهرستان جهرم گفت: این حادثه به دلیل نصب نامناسب بخاری به وقوع پیوست.

اوگفت: هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل رعایت نکردن هشدار‌های امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که رخ می‌دهد، سالانه تعدادی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مسموم یا جان خود را از دست می‌دهند.

علائم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌دهد.

در صورت بروز چنین حادثه‌ای بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، کمک رسانی به زنان باردار، کودکان و سالمندان در اولویت، در دستمالی مرطوب جلوی دهان و بینی گرفته شود تا اطرافیانی که وضعیت بهتری دارند دچار گازگرفتگی نشوند و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته داده نشود تا از آسپیراسیون و خفگی افراد جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار