گلایه از کم فروشی در بعضی از نانوایی‌ها

بررسی موضوع کم فروشی نان توسط بعضی از نانوایی‌ها درخواست شهروند خبرنگار ما شد.

اهمیت و ارزش نان در غذا‌های بشری بر کسی پوشیده نیست، زیرا تامین کننده عمده پروتئین، هیدرات کربن (نشاسته) ‏، چربی، ویتامین، آهن و مواد معدنی است. نان یکی از غذا‌های اصلی ایرانی‌ها نیز به شمار می‌رود.
شهروند خبرنگار ما با توجه به تحقیقاتی که در زمینه فروش نان توسط نانوایی ها انجام داده است به مسئله کم فروشی در برخی از نانوایی‌ها برخورد کرده است. این موضوع موجب شد تا با ارسال پیامی از مسئولان درخواست رسیدگی کند.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام علیکم، مدتی است که به وزن نان لواش به عنوان نمونه حساس شدم. سوال کردم گفتند که طبق قانون وزن چانه باید ۱۴۰ گرم و وزن نان حداقل باید ۱۰۰ گرم باشد، ولی ۵ نانوایی را به عنوان نمونه بررسی کردم و فقط یک نانوایی طبق قانون عمل می‌کرد و مابقی کم فروشی داشتند.
در نتیجه به ازاء هر ۵ نان یک نان کم فروشی می‌گردد که در روز و هفته و ماه رقم سرسام آوری خواهد شد با فرض اینکه هر نانوایی هر روز ۵ هزار قرص نان بفروشد روزانه حدود ۵۰۰ هزار تومان از مردم کم فروشی اتفاق می‌افتد.  
خواهشمند است هر چه سریعتر به مسئله کم فروشی نان در نانوایی‌ها بپردازید. با تشکر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
همه نانوایی ها از وزن نان میزنند واقعا افتضاح شده درضمن وز چانه نان لواش ۱۶۰ گرم است نه ۱۴۰ گرم خود نان لواش هم باید ۱۲۰ گرم باشد من خودم شاط نانوایی هستم تا وقتی نرخ آرد یکسان سازی نشود ویارانه نان به خود مردم پرداخت نشود همین آش و همین کاسه است کارتخوانهای هوشمند هم چرته کارایی نداره فضای تولید نان باید رقابتی بشه مثل مرغ که طی این ۷ماه گران که نشده ارزانتر هم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سلام دیگه نمیگی چند سال تورم بیداد میکنه نون همون قیمت هست قیمت نان به دخل کارشون نمیخوره دولت هر سال باید نان ۳۰ درصد گرون کنه تا حق به حق دار برسه
آخرین اخبار