از محکومیت جزای نقدی برای احتکار مواد شوینده تا ضبط لاستیک‌های قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۲.۸ میلیارد ریالی عامل احتکار مواد شونده خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: طی بازرسی گشت مشترک تعزیرات حکومتی از انبار یک فروشگاه بزرگ در شهر شیراز، مقادیر زیادی مواد شونده احتکار شده کشف شد.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که کالا‌های مکشوفه در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسیده و با هدف سواستفاده از وضعیت بازار و گرانفروشی دپو شده که با تشکیل پرونده تعزیراتی، متصدی فروشگاه جهت ارائه توضیحات احضار شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در تحقیقات انجام شده توسط شعبه رسیدگی کننده به پرونده، تخلف متهم در احتکار کالا محرز و نهایتا وی به پرداخت جریمه نقدی به میزان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حق دولت و عرضه کالا‌های مکشوفه در بازار محکوم شد.

ضبط لاستیک‌های قاچاق و جریمه نقدی متهم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۲.۵ میلیارد ریالی متهم پرونده قاچاق لاستیک خبر داد و گفت: یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق توسط مامورین نیروی انتظامی در حومه شهر شیراز شناسایی و توقیف شد.

او گفت: از این کامیون تعداد ۷۲ حلقه لاستیک خارجی خودرو کشف که با توجه به عدم ارائه اسناد و مدارک گمرکی از جانب راننده کامیون، محموله توقیف و پرونده‌ای در این رابطه در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

سالاری گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که محموله مکشوفه بطور قاچاق وارد کشور و از بندر گناوه به مقصد شیراز در حال حمل بوده که به دام قانون گرفتار شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف قاچاق، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط لاستیک‌های مکشوفه و جریمه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی متهم پرونده صادر کرد.

جریمه ۲ میلیاردی واحد صنفی به علت تقلب در کسب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه نقدی یک فروشگاه تجهیزات برق در پی شکایت یکی از شهروندان خبر داد و گفت: با طرح شکایتی از یک فروشگاه تجهیزات برق در شهر شیراز، پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات استان تشکیل شد.

سالاری گفت: شاکی پرونده مدعی بود بابت استفاده از ژنراتور معیوبی که از این فروشگاه خریداری کرده متحمل خساراتی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به ارجاع موضوع به کارشناس و تایید تقلبی بودن دستگاه ژنراتور گفت: نهایتا با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه ۲ میلیارد ریالی واحد صنفی متخلف صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار