اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی ایثارگران ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اشتغالزایی ایثارگران استان ایلام خبر داد.

جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار اشتغالزایی ایثارگران این استان اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی ایثارگران ایلام۴۵۰ میلیارد ریال بود،گفت: امسال و به همت دولت سیزدهم این مبلغ به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه این اعتبار، ویژه مشاغل خوداشتغال و خانگی هستند، افزود: اعتبار این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ و از اواخر آذر ماه سال جاری پرداخت آنها به متقاضیان واجد شرایط آغاز خواهد شد.

اسدی اضافه کرد:این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد با سرانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و برای مشاغل کارگاهی تا سقف سه میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر و افراد تحت تکفل آنها اشاره کرد و گفت: از مجموع دو هزار و ۱۸۰ فرد مشمول واجد شرایط تبدیل وضعیت تا کنون تبدیل وضعیت دو هزار و ۶۰ نفر انجام و احکام آنها صادر و یا در دست صدور بوده و مابقی نیز مربوط به شرکت‌های پتروشیمی و وابسته به وزارت نفت هستند که در این زمینه رایزنی لازم انجام و اقدام‌های لازم در پتروشیمی در حال انجام بوده و شرکت نفت نیز در حال پیگیری و رفع مشکل هستند.

وی همچنین به ورود پیکر‌های پاک ۵۷ شهید دوران دفاع مقدس به استان اواخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این شهدای گلگون کفن ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در ایلام تشییع خواهند شد.

اسدی بیان کرد: شماری از این شهدا در این استان خاکسپاری و مابقی این پیکر‌های مطهر به معراج شهدای تهران منتقل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.