آمریکا و لیتوانی همکاری اطلاعاتی را افزایش می‌دهند

وزارت دفاع آمریکا از تصمیم مشترک برای افزایش همکاری در زمینه اطلاعاتی با لیتوانی خبر داد.

بخش مطبوعاتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که نمایندگان این نهاد آمریکایی و وزارت دفاع لیتوانی بر سر افزایش همکاری اطلاعاتی توافق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بخشی از این بیانیه مطبوعاتی آمده است: «رونالد اس. مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت و آرویداس آنوسوسکاس، وزیر دفاع ملی لیتوانی، روز جمعه رایزنی کردند. آنها بر اهمیت اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد موضوعات مورد علاقه و مشترک تاکید داشتند، نماینده پنتاگون وزیر لیتوانی را شریک استراتژیک دانست.»

در انتها نیز آمده است: «این دو مقام موافقت کردند که موضوعات همکاری اطلاعاتی و امنیتی آینده مانند رقابت قدرت‌های بزرگ و مسائل فرامرزی را مورد بررسی قرار دهند تا امنیت قطب شمال و تغییرات آب و هوایی را تحت پوشش بگیرند.»

پیش از این نیز آرویداس آنوسوسکاس اعلام کرده بود که این کشور قراردادی را با آمریکا برای خرید ۸ سامانه موشکی هیمارس امضا کرده است و همچنین افزود: «این یک گام بزرگ برای نیرو‌های مسلح ما است. این سیستم جدید به طور قابل توجهی سطح توانمندی‌های ملی و منطقه‌ای کشور ما را افزایش می‌دهد».

در حالیکه روسیه حملات خود را از ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز کرده است، آمریکا در این میان از تنش میان روسیه و اوکراین بیشترین نفع را برده است، این کشور از یک طرف به دلیل تحریم صادرات انرژی روسیه به کشورهای اروپایی، از فروش انرژی با قیمت بالاتر سود کرده و از طرف دیگر حضور نظامی خود در شرق اروپا را به بهانه این حملات افزایش داده است. همچنین کشورهای مختلف اروپایی و اوکراین تسلیحات بسیاری از آمریکا خریداری کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار