رونمایی از بزرگترین لپ تاپ تاشو در سال ۲۰۲۳

سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین لپ تاپ تاشو که مجهز به نمایشگر ۱۷ اینچی است را به جهان معرفی کند.

سامسونگ در حال نهایی کردن توسعه اولین لپ تاپ تاشوی OLED خود است و احتمالا آن را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند.

با توجه به جزئیات فاش شده از برنامه‌های تولید این غول کره‌ای، سامسونگ برای طراحی بزرگترین لپ تاپ تاشو آماده و حتی ممکن است این فناوری را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.

برند اچ‌پی نیز در حال کار بر روی لپ تاپ تاشوی OLED است که البته ساخت ال‌جی است؛ در حالی که لنوو و ایسوس قبلاً مدل‌های خود را با طراحی مشابه معرفی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، اپل هم در حال کار بر روی یک مک تاشو است.

ویژگی‌های لپ تاپ تاشوی سامسونگ

گفته می‌شود که این شرکت از پنل‌های OLED ۱۷.۳ اینچی متعلق به شرکت زیرمجموعه نمایشگر خود یعنی سامسونگ استفاده می‌کند که در صورت تا شدن، به‌صورت مورب به ۱۳.۳ اینچ خم می‌شوند. استفاده از اجزای اختصاصی مطمئناً قیمت نمایشگر تاشو با صفحه بزرگ آینده سامسونگ را کاهش خواهد داد.

برند‌های دیگری که قرار است دستگاه‌های تاشوی غول‌پیکری را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کنند عبارتند از HP که اولین لپ‌تاپ تاشوd ۱۷ اینچی خود را با صفحه‌نمایش ساخت ال‌جی که در صورت تا شدن به ۱۱ اینچ کوچک می‌شود، رونمایی می‌کند. این دستگاه یک رقیب مستقیم برای دستگاه سامسونگ خواهد بود؛ زیرا تقریباً در همان زمان عرضه می‌شود.

مجله Elec ادعا می‌کرد که سامسونگ برنامه‌هایی برای عرضه ۱۷.۳ اینچی خود در سال ۲۰۲۲ داشت؛ اما رونمایی از این دستگاه به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد. اگر این دستگاه تاشو امسال عرضه می‌شد، می‌توانست با لپ‌تاپ‌های تاشو مانند Asus ZenBook ۱۷ Fold و ThinkPad X۱ Fold Gen ۲ برابری کند.

همچنین، ZenBook ۱۷ Fold ایسوس یک گام عقب‌تر از مشخصات پیشنهادی تاشوی سامسونگ است. با یک صفحه نمایش اینچی از BOE که در یک دستگاه ۱۲.۶ اینچی جمع می‌شود. ThinkPad X۱ Fold Gen ۲ دارای صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی OLED است که به یک دستگاه ۱۲ اینچی تا می‌شود.

این در حالی است که برخی از شواهد نشان می‌دهند که هنوز تقاضای زیادی برای صفحه نمایش‌های بزرگ تاشو نیست؛ اما به طور کلی، آن‌ها هنوز هم بسیار گران هستند. Asus ZenBook ۱۷ Fold با قیمت ۳۵۰۰ دلار و ThinkPad X۱ Fold Gen ۲ با قیمت ۲۵۰۰ دلار قیمت دارند.

پس از تاخیر در عرضه، سامسونگ سفارشات خود را برای پنل‌های OLED منعطف از ۶ میلیون به ۸.۵ میلیون افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار