آغاز مهرواره "با خدا حرف بزن" با هدف پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان

دبیر مهرواره " با خدا حرف بزن " از آغاز این مهرواره با هدف پرورش حس دینی و افزایش نشاط معنوی خبر داد.

دبیر مهرواره" با خدا حرف بزن" هدف از برگزاری این مهرواره را پرورش حس دینی، افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

محمد تقی زاده محور‌های موضوعی مهرواره را نیایش و آرامش، زندگی شیرین من، دوست من، خدا و شادی و امید عنوان کرد و گفت: هر شرکت کننده می‌تواند فقط در دو بخش مرتبط با گروه سنی خود، اثر ارسال کند.

او با اشاره به بخش‌های مهرواره که شامل نمایشنامه خوانی رادیویی (صوتی)، فیلم کوتاه (۱۰۰ ثانیه ای)، ادبی (بازآفرینی)، نقاشی، خوشنویسی (تحریری، قلم نی)، عکاسی (موبایلی) و اذان است تصریح کرد: مقاطع سنی شرکت کنندگان نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان و در بخش ویژه نمایشنامه خوانی (گروهی و خانوادگی) می‌باشد.

تقی زاده گفت: آثار تصویری و صوتی (عکاسی، اذان) باید در قالب لوح فشرده به آدرس دبیرخانه و یا از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۸۵۴۱۳۰۶۳ ارسال شود.

او با اشاره به بخش نمایش نامه خوانی رادیویی گفت: نمایشنامه خوانی، در قالب فایل صوتی، ویژه‌ی اعضای خانواده و گروه می‌باشد و در این بخش، تعدادی از نمایشنامه‌ها و کتاب قصه با موضوعات:" نیایش، آرامش، زندگی شیرین من، دوست من خدا، شادی و امید "معرفی و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

او گفت : خانواده‌ها و یا گروه‌های شرکت کننده در قالب فایل صوتی، به خوانش نمایشنامه و اجرای نقش‌های مختلف، می‌پردازند و خلاقیت در استفاده از موسیقی، افکت و ... بلامانع است.

دبیر مهرواره" با خدا حرف بزن " گفت : در بخش فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه فیلم¬های ارسالی باید در جهت موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.

او گفت : فیلم‌های ارسالی هیچ محدودیتی در سال ساخت ندارند و جوایز و تندیس جشنواره به کارگردان اثر تعلق می‌گیرد.

او فرمت‌های قابل قبول جشنواره را MXF:، MOV (H.۲۶۴)، MPEG ۴ (H.۲۶۴)، MPEG ۲، DV AVI دانست و افزود: حداکثر زمان برای آثار ۱۰۰ ثانیه است و باید موضوع فیلم با محور‌های جشنواره مطابقت داشته باشد.

او گفت:شاعران ۱۶ سال به بالا می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند، شعر‌ها الزاما باید شعر کودک و نوجوان با موضوعات مرتبط با جشنواره باشد.

تقی زاده گفت : هر شاعر می‌تواند حداکثر ۵ اثر به مهرواره ارسال نماید.

دبیر مهرواره " با خدا حرف بزن " گفت : در بخش نقاشی نیز ابعاد اثر حداقل A ۴ و حداکثر ۵۰ در ۷۰ باشد و استفاده از همه تکنیک‌های نقاشی بلامانع می‌باشد.

تقی زاده گفت: در بخش فراخوان خوشنویسی نیز هرشرکت کننده می‌تواند حداکثر۲ اثر ارسال کند همچنین آثار خط تحریری روی کاغذ a ۴ ساده تحریر و ارسال شود.

او گفت: همچنین در بخش فراخوان عکاسی نیز گروه سنی شرکت کنندگان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌باشد، و هر شرکت کننده حداکثر می‌تواند ۳عکس ارسال کند.

لازم به ذکر است عکس نباید دارای قاب، حاشیه و موارد مشابه باشد و هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس و یا نشانه‌ای دیگر نباید روی عکس باشد.

او در پایان بااشاره به فراخوان بخش اذان گفت: اثر باید به صورت صوتی ضبط و ارسال شود و موذن باید در ابتدای اذان (نام و نام خانوادگی، سن، نام شهر و شماره همراه) را قید کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزییات شیوه نامه مهرواره " با خدا حرف بزن " به لینک https://khorasansh.kpf.ir/mehrvareh مراجعه نمایید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.