نیروی انسانی، بزرگترین مشکل حوزه ارتباطات

مراسم تجلیل از پژوهشگران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد.

 رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات توضیحاتی درباره فعالیت های مختلف این پژوهشگاه با دستگاه های ذیل وزارت ارتباطات و خارج از وزارتخانه داد و گفت: تصمیم گرفته ایم هر سال از کل دستگاه های برتر ذیل وزارت ارتباطات تجلیل و تقدیر کنیم.

او گفت: در طول سال‌های فعالیت پژوهشگاه، تغییرات زیادی رخ داده اند و کار پژوهشگاه متناسب با نیازها تغییر کرده است.

رضوی زاده تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما در این حوزه بحث نیروی انسانی است. همه پژوهشگران ما در پروژه هایی که اولویت وزارت است، فعال هستند.

او افزود: در قالب سمینارها و کارگاه ها، همکاری‌های پژوهشی با دانشگاه ها داریم و سعی می‌کنیم این ارتباط را تقویت کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات گفت: بیش از سی پروژه فعال در حوزه شبکه ملی اطلاعات  و حدود پنج پروژه با زیرمجموعه‌های وزارتخانه داریم. حدود پنج پروژه هم با دستگاه‌های خارج از وزارتخانه مثل نهاد ریاست جمهوری  داریم.

رضوی زاده اضافه کرد: تلاشی که داشتیم این بود که بتوانیم دانشجویان و اساتید را بیشتر درگیر پژوهش ها بکنیم. بیش از ۶۰ قرارداد همکار پروژه داریم.

او گفت: بحث حمایت از پایان نامه های دانشگاهی را به سرانجام رسانده ایم.

رضوی زاده بیان کرد: در بحث بومی سازی، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی را داشتیم که حدود ۱۰ پروژه مربوط به این موضوع است. سعی می‌کنیم این سرویس دهی خدمات را بیشتر کنیم و در اختیار پژوهشگران بگذاریم.

او گفت: ایجاد مرکز نوآوری پژوهشگاه را در برنامه های خود  داریم و شرکت های نوآور و فناور می‌توانند در آن جا مستقر شوند.

رضوی زاده اشاره کرد: آزمایشگاه یکی از دارایی های ارزشمند پژوهشگاه است و مبلغ زیادی برای توسعه آزمایشگاه ها اختصاص پیدا کرده است. در حال ایجاد یک شبکه آزمایشگاهی برای پژوهشگاه هستیم که بتوانیم سرویس دهی این آزمایشگاه ها را بهتر کنیم و سعی داریم به آزمایشگاه وزارت علوم هم متصل شویم.

در این مراسم همچنین از محموله مخابراتی دو  ترانسپوندر ماهواره زمین آهنگ در باند فرکانسی Ku جهت انتقال داده‌های مخابراتی بین ماهواره و ایستگاه های زمینی واقع در ناحیه سرویس دهی رونمایی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.