هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

سپاهان ۰ - ملوان ۰/شاگردان زارع ترمز سپاهانی‌ها کشید

سپاهان اصفهان در دومین بازی متوالی در لیگ برتر این بار مقابل شاگردان مازیار زارع متوقف شدند.

لیگ برتر فوتبال ایران با وقفه‌ای پنجاه روزه از تعطیلی به خاطر جام جهانی، سرانجام از امروز با برگزاری هفته دوازدهم از سر گرفته شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارها، سپاهان در خانه ملوان با تساوی بدون گل متوقف شد.

در نیمه اول این مسابقه شاگردان ژوزه مورایس مطابق انتظار بازی را هجومی‌تر آغاز کردند و موقعیت‌های پرشماری روی دروازه صادقی ایجاد کردند، اما حملات جدی این تیم با واکنش‌های صادقی، بی‌دقتی و در نهایت بدشانسی نظیر برخورد توپ به تیر دروازه تبدیل به گل نشدند تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم به نظر می‌رسید مازیار زارع منافذ خط دفاعی تیمش را پوشش داده و موقعیت‌های بسیار کمتری به نسبت نیمه اول به حریف دادند تا در نهایت به جز یکی دو موقعیت جدی، تیم سپاهان فرصت ویژه‌ای برای گلزنی به دست نیاورد و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد. با این حساب ژوزه مورایس و تیمش با این تساوی، در صورت برنده داشتن شهرآورد تهران، با صدر جدول فاصله بیشتری پیدا خواهند کرد و در آن سو هم ملواان بندرانزلی با ده امتیاز موقتا در رده چهاردهم باقی ماند.

مشخصات دیدار  به شرح زیر است ؛

  • هفته دوازده بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر
  • دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱
  • ورزشگاه: تختی بندرانزلی/ بدون تماشاگر
  • داور: امیرسامان سلطانی
  • کمک ها: یعقوب سخندان، دانیال باشنده، فرهاد امینی
  • ناظر: نادر جعفری

ملوان

ایمان صادقی، مجید علیاری، علی خشکفا، سعید کریمی، میلاد جهانی (۱۶-پدرام قاضی‌پور)، محمود مطلق‌زاده، صادق بارانی، مهران احمدی (۷۵- مسعود زائر کاظمین)، مهدی مومنی، محمد قادری (۷۵- سهیل فداکار) و سجاد بازگیر
سرمربی: مازیار زارع

سپاهان

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضائیان، مسعود ریگی (۷۱- محمد قربانی)، امید نورافکن، محمد کریمی، کامسوبا (۷۱- محمد علی‌نژاد)، فرشاد احمدزاده (۸۵- سیدمحمدرضا حسینی) و شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

اخطارها:

کارت زرد: میلاد زکی‌پور بازیکن تیم فوتبال سپاهان در دقیقه ۸۹

کارت زرد: رناتو داسیلویرا بازیکن تیم فوتبال سپاهان در دقیقه ۹۴

لحظات حساس:
دقیقه ۴: شوت پرقدرت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه صادقی شلیک شد که بعد از برخورد با مدافع، توپ به شکلی خطرناک روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه ۵: روی ارسال فوق‌العاده رامین رضاییان از نقطه کرنر، فرصت خوبی برای طلایی‌پوشان به دست آمد که ضربه سر داسیلویرا را ایمان صادقی از روی خط دروازه دفع کرد.

دقیقه ۸: روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه، میلاد جهانی شوت پرقدرتی را به سمت دروازه نیازمند روانه کرد که گلر ملی‌پوش سپاهان با واکنشی تماشایی دروازه را نجات داد.

دقیقه ۱۷: شوت خطرناک مهران احمدی از پشت محوطه جریمه با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: روی حرکت ترکیبی بازیکنان سپاهان، امید نورافکن موقعیت فوق‌العاده‌ای به دست آورد، ولی ضربه این بازیکن از نزدیکی نقطه پنالتی به پای تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۲۶:در ادامه حملات پردامنه سپاهان، امید نورافکن با ارسالی دقیق شهریار مغانلو را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر این بازیکن با اختلافی بسیار کم از تیر افقی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: محمد قادری در موقعیت تک به تک با نیازمند به دلیل تعلل زیاد موفق به زدن ضربه مناسب نشد و موقعیت عالی ملوانی‌ها از بین رفت.

دقیقه ۲۹: روی ارسال عالی رامین رضاییان، شهریار مغانلو دروازه صادقی را باز کرد، اما با اعلام افساید از سوی سخندان، گل طلایی‌پوشان مردود اعلام شد.

دقیقه ۳۲: روی یک فرصت دیگر باز هم موقعیت گلزنی نصیب نورافکن شد که ضربه سهمگین این بازیکن به سر ایمان صادقی خورد تا این فرصت هم برای شاگردان مورایی از دست برود.

دقیقه ۶۱: شوت خطرناک صادق بارانی از پشت محوطه جریمه توسط نیازمند با یک شیرجه بلند به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۷۸: فرشاد احمدزاده روی ارسال دقیق رامین رضاییان درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت پای راست این بازیکن از روی تیر افقی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: روی توپ برگشتی از ضربه کرنر، محمد علی‌نژاد شوتی سرکش به سمت دروازه زد که توپ این بازیکن با اختلافی نزدیک به یک متر از بالای دروازه به بیرون رفت.

حواشی:

 میلاد جهانی، بازیکن فصل پیش سپاهان پیش از شروع بازی به سمت نیمکت تیم سابقش رفت و با ژوزه مورایس به خوش و بش پرداخت. جهانی بعد از یک برخورد با رامین رضاییان دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا زارع در شانزدهمین دقیقه بازی، نخستین تعویض خود را انجام دهد.

مازیار زارع به دلیل محرومیت، کنار زمین حاضر نیست و از روی سکو‌ها نظاره‌گر عملکرد شاگردانش است.

بازیکنان سپاهان از شروع بازی بار‌ها به میزان باد توپ مسابقه معترض بودند و به نظر هنوز هم از این موضوع شاکی‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار